مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

چیزهای سه گانه زندگی

۱- سه چیز در زندگی تکرار پذیر نیست: 

  • زمان 
  • صحبت ها
  • فرصت ها 

۲- سه چیز در زندگی شخصیت را از بین می برد: 

  • عصبانیت 
  • غرور 
  • عدم بخشش 

۳- سه چیز را در زندگی هرگز نباید از دست داد: 

  • امید  
  • آرامش 
  • درستکاری  

 ۴- سه چیز در زندگی خیلی با ارزش هستند: 

  • عشق 
  • خانواده و دوستان 
  • مهربانی 

۵- سه چیز در زندگی حتمی نیستند: 

  • بخت و اقبال 
  • موفقیت 
  • رویا 

۶- سه چیز در زندگی شخصیت ساز هستند: 

  • تعهد 
  • صداقت 
  • کار هوشمندانه 

منبع: ایمیل یکی از دوستان

آشنایی با سبک های مختلف رهبری

 کلیک کنید.

سبک های مختلف رهبری در موقعیت های مختلفی استفاده می شود که نیاز دارید گروهی را مدیریت کنید. عملکرد موثر شما به عوامل مختلفی بستگی دارد که فرهنگ سازمانی که فرد در آن عمل  می کند یکی از آنهاست.ادامه مقاله اینجا است.

نظر سنجی جدید مشاور مدیریت

 نظر سنجی جدید مشاور مدیریت در تاریخ ۲۱/۶/۸۷ منتشر شد. این نظر سنجی با عنوان اولویت های توسعه پایدار سازمان ها در حاشیه سمت چپ وبلاگ مشاور مدیریت قابل دسترس است. 

آماری جالب در زمینه وضعیت نگهداری و تعمیرات در کشور آمریکا

هزینه های نت درسال 1979 در کشور آمریکا بیش از 200 بیلیون دلار برآورد شد که حدود یک سوم آن هزینه های غیرضروری بوده است. ازسال 1979 مقدار این هزینه ها هرسال بین 10 الی 50درصد افزایش داشته و در سال 2005 به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.
علل این اتلاف چیست و چگونه میتوانند کنترل شوند؟ بانگاهی به برخی از آمارها میتوان به پاسخ این سئوال پی برد:
1. ساعت کار مفید تعمیرکاران :
متوسط درصد ساعت کار مفید تعمیرکاران ، کمتر از 50% ( 4ساعت از 8ساعت ) بوده و در برخی از شرکتها نیز به 25% ( 2ساعت از 8ساعت) میرسد. بررسی ها نشان داده که این افراد ازمسئولیتهای خودشانه خالی نمیکنند بلکه منابع لازم برای انجام وظایف اختصاص داده شده به آنها ، توسط مدیریت فراهم نشده است.
2. برنامه ریزی شغلی :
تنهاحدود یک سوم از کل سازمانهای نت دارای یک برنامه ریز شغلی برای زمانبندی و نظارتبر فعالیتهای نت می باشند.این درحالیستکه به اعتقاد بسیاری از متخصصان ،استفاده بهتر از برنامه ریزان یکی ازبزرگترین نواحی بالقوه برای صرفه جویی درهزینه های نت است.
3. سیستم دستورکار :
اکثر سازمانهای نت ازسیستم کار خود ناراضی بوده ویادارای سیستم دستور کار نمی باشند. 10درصد از شرکتهای دارای سیستم دستور کار ، برآوردهای خود از مواد و نیروی کار ثبت شده در دستور کار را با نتایج واقعی آنهامقایسه مینمایند. مدیریت موفق نت نیازمند کنترل عملکرد است.
4. آنالیز خرابی :
10درصد از کل شرکتها در هنگام ازکارافتادگی تجهیزات هرگونهآنالیز خرابی را انجام میدهند. شرکتهای دیگر فقط قطعات را تعویض می نمایند.
5. اضافه کاری :
اضافه کاری بطور متوسط حدود 1/14درصد از زمان کل فعالیتهای سازمانهای نت را تشکیل میدهد.این رقم حدود سه برابر مقداری است که باید باشد. سطوح بالاتر اضافهکاری نشاندهنده وضعیت انفعالی است.
6. نت پیشگرانه :
نت پیشگیرانه تنها در 22% از شرکتها بصورت موفقیت آمیز اجرا شده است. بسیاری از سازمانها معتقدند که نت پیشگیرانه فعالیتی بیش از روغنکاری نیست !! تقریبا در سه چهارم از کل سازمانها عدم هماهنگی بین واحد تولید و نت وجود دارد.
7. هزینه اقلام مصرفی در نت :
هزینه اقلام مصرفی نت بین 40الی 60درصد از بودجه نت رابه خود اختصاص میدهد.
8. موجودی :
بسیاری از سازمانها سعی میکنند که مشکلات مربوط به اقلام مصرفی نت را با ذخیره بیش از حد آنها جبران نمایند. اما این اقدام نیز خود باعث ایجاد مشکلاتی میشود زیرا هزینه های حمل و نقل موجودیها بیش از 30درصد قیمت اقلام در هر سال است. نکته دیگر اینکه در حدود نیمی از کل سازمانها، واحد نت تنها مسئول موجودیهای خود میباشد. در بقیه سازمانها یک بخش دیگر بهو داحد نت اطلاع میدهد که چه موادی را به چه تعدادی انبار و به چه تعدادی ارسال نماید.
9. هزینه های نت :
در بسیاری از سازمانها ، هزینه نت بصورت مجموع هزینه نیروی انسانی نت و اقلام مصرفی محاسبه شده و از هزینه تولیدات از دست رفته صرف نظر میشود. با در نظر گرفتن این عامل ، مقدار هزینه نت 2 الی 5 برابر هزینه فعلی محاسبه شده خواهد بود.
منبع : کتاب الگوبرداری از بهترین تجربیات در مدیریت نگهداری و تعمیرات
تالیف : تری وایر من
ترجمه : دکتر علیرضامعینی – گلبابک راوشی- فاطمه زینالی

راه حلی برای سرعت زیاد

مر د میانسال وارد فروشگاه اتومبیل شد. ب‌ام‌و آخرین مدلی را دید و پسندید. وجه را پرداخت و سوار بر اتومبیل تندروی خود شد و از فروشگاه بیرون آمد. قدری راند و از شتاب اتومبیل لذّت برد. وارد بزرگراه شد و قدری بر سرعت اتومبیل افزود. کروکی اتومبیل را پایین داد تا باد به صورتش بخورد و لذّت بیشتری ببرد. چند شاخ مو بر بالای سرش در تب و تاب بود و با حرکت باد به این سوی و آن سوی می‌رفت. پا را بر پدال گاز فشرد و اتومبیل گویی پرنده‌ای بود رها شده از قفس؛ سرعت به 160 کیلومتر در ساعت رسید.

مرد به اوج هیجان رسیده بود. نگاهی به آینه انداخت. دید اتومبیل پلیس به سرعت در پی او می‌آید و چراغ گردانش را روشن کرده و صدای آژیرش را نیز به اوج فلک رسانده است. مرد اندکی مردّد ماند که از سرعت بکاهد یا فرار را بر قرار ترجیح دهد.لختی اندیشید. سپس برای آن که قدرت و سرعت اتومبیلش را بیازماید یا به رخ پلیس بکشد بر سرعتش افزود.سرعت به 180 رسید و سپس 200 را پشت سر گذاشت، از 220 گذشت و به 240 رسید. اتومبیل پلیس از نظر پنهان شد و او دانست که پلیس را مغلوب کرده است.

ناگهان به خود آمد و گفت، "مرا چه می‌شود که در این سنّ و سال با این سرعت می‎رانم؟ باشد که بایستم تا او بیاید و بدانم چه می‌خواهد. از سرعتش کاست و سپس در کنار جادّه منتظر ایستاد تا پلیس برسد. اتومبیل پلیس آمد و پشت سرش توقّف کرد. افسر پلیس به سوی او آمد، نگاهی به ساعتش انداخت و گفت، "ده دقیقه دیگر وقت خدمتم تمام است. امروز جمعه است و قصد دارم برای تعطیلات چند روزی به مرخّصی بروم. سرعتت آنقدر بود که تا به حال نه دیده بودم و نه شنیده بودم. اگر دلیلی قانع‌کننده داشته باشی که چرا به این سرعت می‌راندی، می‌گذارم بروی.

مرد میانسال نگاهی به افسر کرد و گفت: "می‌دونی، جناب سروان؛ سال ها قبل زن من با یک افسر پلیس فرار کرد. تصوّر کردم داری اونو برمی‌گردونی! 

افسر خندید و گفت، "روز خوبی داشته باشید، آقا! و برگشت و سوار اتومبیلش شد و رفت.  

منبع: ایمیل یکی از دوستان

نوآوری نظام یافته - Triz

برای دریافت مقاله ای راجع به نوآوری نظام یافته - TRIZ - روی عکس ذیل کلیک کنید.

کلیک کنید.

موسیقی های آرامش بخش

در وبگاه روانیار تعدادی موسیقی آرامش بخش ارایه شده است که می توانید آنها را درخواست نمایید. برای مشاهده روی عکس زیر کلیک کنید. 

کلیک کنید.