مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

چک لیست ارزیابی و انتخاب گواهی دهنده ایزو ۹۰۰۱

مدیریت محترم، اگر تصمیم دارید برای ممیزی خارجی سیستم مدیریت خود مطابق یکی از استانداردهای بین المللی ایزو، شرکت گواهی دهنده ای را ارزیابی و انتخاب نمایید توصیه می گردد از این پرسش ها بعنوان چک لیست ارزیابی که با توجه به توصیه های سازمان بین المللی استاندارد - ISO- تهیه گردیده است. استفاده فرمایید.  

1- با توجه به اینکه دریافت گواهینامه یک الزام استاندارد ایزو 9001 نیست آیا سازمان دلایل کافی برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 دارد؟

2- آیا فهرستی از شرکت های گواهی دهنده معتبر در دسترس هستند تا از بین آنها و پس از ارزیابی مناسب ترین انتخاب گردد؟

3- آیا شرکت گواهی دهنده انتخاب شده از نظر مشتریان سازمان نیز به رسمیت شناخته می شود؟

4- آیا ممیزین شرکت گواهی دهنده در حوزه کسب و کار سازمان با تجربه هستند؟

5- آیا گواهی دهنده بر مبنای استاندارد ایزو 17021 ممیزی شده و از گواهینامه معتبر و قابل ارایه برخوردار است؟

6- آیا نام شرکت گواهی دهنده در وب سایت مراجع اعتباردهی (http://www.iaf.nu) مرتبط به عنوان یک گواهی دهنده معتبر و مورد تایید ثبت شده است؟

برای اطلاعات بیشتر درباره مقوله گواهی دهندگان اینجا را مطالعه نمایید.

ممیزی خط مشی کیفیت

مدیریت محترم، خوب است بدانید اخیرا یکی دیگر از مدیران محترم از مشاور مدیریت درخواست داشته اند خط مشی کیفیت سازمان ایشان نیز مورد ممیزی قرار گیرد که نتیجه این ممیزی در اینجا ارایه شده است. 

تدارکات ساخت و سازها با استفاده از استاندارد جدید ایزو

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند سازمان بین المللی استاندارد -ISO- اخیرا و به منظور تدارکات عادلانه و شفاف برای ساخت و سازها استاندارد جدیدی را منتشر ساخته است.

حصول اطمینان از رقابت جوانمردانه، کاهش سوء استفاده و بهبود پیش بینی ها در باره پیامدهای تدارکات ساخت و ساز از جمله اهداف استاندارد جدید ایزو 1-10845 ویرایش 2010 می باشد. عنوان این استاندارد عبارت است از "تدارکات ساخت و ساز - قسمت اول: فرآیندها، روش ها و روش های اجرایی" تدارکات ساخت و ساز فرآیندی است که پیمانکاران آن را به کار گرفته، مدیریت و برآورده می نمایند. این فرآیند برای تمام گام های اجرایی پروژه یا تولید یک محصول از ارزیابی یک مناقصه یا مزایده تا انتها را شامل می شود. ایزو 1-10845 به سازمان ها کمک می کند تا یک سیستم تدارکات جوانمردانه، عادلانه، شفاف، قابل رقابت و با هزینه موثر ایجاد نمایند. این استاندارد فرآیندهای لازم برای توسعه یک سیستم تدارکات را تشریح می نماید و روش ها و روش های اجرایی مرتبط را مطرح می سازد. این استاندارد چارچوبی را برای توسعه یک خط مشی تدارکات تامین می نماید. علاوه بر این خطوط راهنمایی را برای هدایت کارکنان، نمایندگی ها و اعضای هیات مدیره و سایر دست اندرکاران در گیر با مقوله تدارکات ساخت و ساز را ایجاد می نماید.  

این مطلب ترجمه بخشی از خبر سازمان بین المللی ایزو است که متن کامل آن را اینجا می توانید مطالعه نمایید.

امروز خراسان رضوی تعطیل است

استاندار خراسان رضوی به خاطر جشن تولد امام رضا امروز را تعطیل اعلام کرده است.  

نظرخواهی برای شماره 8 ماهنامه مشاور مدیریت

 مدیریت محترم،

احتراما به استحضار می رساند ماهنامه مشاور مدیریت در شماره 8 ( آبان 89) به تحلیل خبری با عنوان "شاگردان مورینیو باید از راه مترو وارد برنابئو شوند" خواهد پرداخت. خواهشمند است منظور پربارتر ساختن این شماره ماهنامه مشاور مدیریت نقطه نظرات خود را در باره این خبر و ارتباط آن با مفاهیم و مبانی مدیریتی در سازمان ها از طریق رایانامه (ایمیل) – sadeghfar@gmail.com – اطلاع رسانی فرمایید. یادآوری می گردد مطابق سازوکار طراحی شده در ماهنامه مشاور مدیریت نقطه نظرات ارزنده جنابعالی بعنوان بحث های تکمیلی ماهنامه منتشر خواهد گردید. پیشاپیش از همراهی شما مدیر محترم سپاسگزاری می گردد.
  

پیگیری ابلاغ های مدیریتی خود را به حافظه نسپارید

مدیریت محترم، حتما برای شما هم پیش آمده است در حال پی گیری کارهایی که اعضای سازمان باید انجام دهند، باشید و هر از چند گاهی باید ایمیلی را برای اعضا ارسال کرده و از روند کار مطلع شوید یا شاید مدیر فروش شرکتی هستید و مشتری شما اعلام کرده که  فعلا به محصول شما نیاز ندارد اما ممکن است پس از یک ماه به آن نیاز داشته باشد لذا شما باید پس از گذشت یک ماه با این مشتری تماس بگیرید. اینها تنها بخشی از سناریوهایی است که می توان با استفاده از سرویس FollowUpThen آنها را به بهترین شکل رفع و رجوع کرد. این سرویس به ساده ترین روش ممکن به شما اجازه مدیریت کارها را می دهد. قبل از بحث در مورد روش استفاده از این سرویس باید بدانید که نیازی به ثبت نام نیست. کافیست هنگام نوشتن ایمیل، یک نسخه را هم به آدرس FollowUpThen با فرمتهای زیر ارسال کنید. قبل از بررسی فرمت ایمیلها باید به نکات زیر توجه کنید: ادامه مقاله را اینجا مطالعه نمایید. 

چگونه یک طرح پروژه ایجاد کنیم

مدیریت محترم، آیا می دانید کلیدی ترین مرحله چرخه عمر یک پروژه ایجاد طرح پروژه است؟ این مقاله بعنوان یک معیار، مبانی لازم برای دستیابی به عملکرد موفیت آمیز یک پروژه ارایه می نماید. در این مقاله سه گام اساسی و ساده برای ایجاد یک طرح پروژه تبیین شده است. طرح پروژه تمام فعالیت های مورد نیاز برای تکمیل پروژه شامل رویدادها، وابستگی ها، منابع و چارچوب های زمانی را درگیر می نماید. روندنمای نشان داده شده در شکل زیر 3 گام کلیدی مرتبط با ایجاد یک طرح پروژه را مشخص می نماید.

 

برای ایجاد یک طرح پروژه در ابتدا باید یک ساختار شکست کار (WBS) تعریف گردد. ساختار شکست کار مراحل، فعالیت ها و وظایف مورد نیاز انجام یک پروژه را فهرست می نماید. سپس لازم است منابع لازم برای انجام هر یک از فعالیت های فهرست شده شناسایی شوند و در نهایت باید یک برنامه زمانبندی که جریان وظایف و چارچوب های زمانی برای هر وظیفه مشخص شده را تشریح می نماید، ایجاد گردد. جزییات بیشتر هر یک از سه گام معرفی شده، در ادامه مقاله تشریح شده است: ادامه مقاله را اینجا مطالعه نمایید.