مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

یلدا خوش باد !

 

برای نخستین بار ، تعدادی از سایتهای ایرانی ، با همبستگی خود – هر چند در سلیقه و عقیده متفاوت - گامی را برای سیر بسوی یک هدف ، که همانا زنده نگاهداشتن یادگاران کهن و دیرین این مرز و بوم است ، برداشته اند . این پیوند تنها برای پرطنین تر ساختن زمزمه هایمان بوده است و استقلال هر سایت به همان شکل گذشته بر جا خواهد بود . این گروه دستهای گرم دیگر سایتهای فرهنگی ایران را برای همگامی در قدمهای آتی به یاری می خواند . با ما جاری گردید تا بر گستره اینترنت نیز ، قداست یک قوم را با هم بگسترانیم .

به زیستن در سایه هوش هیجانی

هوش هیجانی دارای پنج مولفه به شرح زیر می باشد که پانزده عامل در آن موثر هستند. افرادی که تعداد بیشتری از این مولفه ها را در خود بیابند هوش هیجانی بالاتری دارند. 

١ - مهارت های درون فردی شامل: خودآگاهی هیجانی (بازشناسی و فهم احساسات خود)، جرأت (ابراز احساسات، عقاید، تفکرات و دفاع از حقوق شخصی به شیوه ای سازنده)، خود تنظیمی (آگاهی، فهم، پذیرش و احترام به خویش)، خود شکوفایی (تحقق بخشیدن به استعدادهای بالقوه خویش)، استقلال (خودفرمانی و خودکنترلی در تفکر و عمل شخصی و رهایی از وابستگی هیجانی) 

٢ - مهارت های میان فردی شامل: روابط میان فردی (آگاهی، فهم و درک احساسات دیگران، ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش دوجانبه که به صورت نزدیکی هیجانی و وابستگی مشخص می شود)، تعهد اجتماعی (عضو موثر و سازنده گروه اجتماعی خود بودن و نشان دادن خود به عنوان یک شریک خوب)، همدلی (توان آگاهی از احساسات دیگران، درک احساسات و تحسین آن ها) 

٣ - سازگاری شامل: مسئله گشایی (تشخیص و تعریف مسائل و همچنین ایجاد راهکاری مناسب)، آزمودن واقعیت (ارزیابی مطابقت میان آن چه به طور ذهنی و آن چه به طور عینی تجربه می شود)، انعطاف پذیری (تنظیم هیجان، تفکر و رفتار به هنگام تغییر موقعیت و شرایط) 

٤ - کنترل استرس شامل: توانایی تحمل استرس (مقاومت در برابر وقایع نامطلوب و موقعیت های استرس زا، کنترل تکانه (ایستادگی در مقابل تکانه یا انکار تکانه) 

 ٥ - خلق عمومی شامل: شادی (احساس رضایت از خویش، شاد کردن خود و دیگران)، خوش بینی(نگاه به جنبه های روشن زندگی و حفظ نگرش مثبت حتی در مواجهه با ناملایمات) 

متن کامل مقاله اینجا است. 

آزمون های خودشناسی

برای شرکت در آزمون های خودشناسی روی شکل زیر کلیک کیند. 

پرسش و پاسخ های متداول - ایزو ۹۰۰۱

 

تا کنون تماس های فراوانی از شهرهای مختلف کشور داشته ام و مدیران محترم سازمان های تماس گیرنده می خواستند بدانند که نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چگونه است. از آنجا که بسیاری از پرسش و پاسخ های مرتبط با این موضوع متداول شده است و ممکن است سایر مدیران محترم هم این گونه پرسش ها را داشته باشند ولی فرصت لازم برای تماس را پیدا نکنند؛برآن شدم که سندی را تحت عنوان پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را تدوین نمایم. 

شما می توانید سند پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را اینجا مشاهده فرمایید. سند یاد شده با توجه به درخواست های مطرح شده بازنگری و به روز خواهد شد. خوشحال خواهم شد بنده را از نقطه نظرات گرانبهای خود برای تکمیل این سند مطلع فرمایید. 

سواد خواندن و نوشتن دانش آموزان ایرانی در رتبه های آخر جهانی است

 برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.رئیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش با اشاره به ٢ آزمون بین المللی "تیمز "و "پلز "گفت: ایران در دروس ریاضی و علوم و همچنین سواد خواندن و نوشتن رتبه های آخر را در بین کشور های جهان به خود اختصاص داده است. به گزارش مهر، "هاجر تحریری نیک صفت "در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان این که در این هفته طرح های مختلفی از سوی پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود افزود: طرح های "تیمز "و "پلز "از جمله پژوهش هایی است که ایران در آن شرکت داشته است و نتایج آن در روز پژوهش اعلام می شود. وی طرح تیمز را بررسی وضعیت دانش آموزان در ٢درس ریاضی و علوم در پایه های سوم و چهارم ابتدایی و پلز را بررسی سواد خواندن و نوشتن عنوان کرد و با اشاره به این که ایران در این آزمون ها که هر ٤سال و ٥سال یک بار بین ٣٠کشور برگزار می شود شرکت می کند اظهار داشت: جهش ما در این ٢آزمون محسوس نیست و هنوز زیر میانگین قرار داریم ولی خوشبختانه عقب گرد نداشته ایم. رئیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت درباره رتبه ایران در ٢آزمون «تیمز» و «پلز» جایگاه مشخصی را عنوان نکرد و به این مثال بسنده کرد که اگر به طور مثال ٣٠کشور در این آزمون شرکت کرده باشند رتبه ایران ٢٩ و یا ٢٨ است و در واقع ما این نتایج را به این دلیل منتشر می کنیم که مسئولان نظام آموزشی تدبیری برای این نابه سامانی بیندیشند. تحریری نیک صفت با بیان این که ایران به دلیل اجرای منظم و دقیق این آزمون رتبه نخست را از انجمن IEA کسب کرده است، گفت: این سئوال برای ما پیش آمده که چرا باید در اجرای درست این آزمون ها رتبه برتر را کسب کنیم ولی تا کنون از یافته های این آزمون ها استفاده نشده و به همین دلیل می خواهیم این کمبودها را با انتشار نتایج آن پر کنیم. وی از برگزاری دوره های آموزشی برای مقاله نویسی آموزشی و پژوهشی برای معلمان خبر داد و گفت: اعتقاد داریم پژوهش باید در کشور نهادینه شود و این امر باید از مدرسه آغاز شود که متاسفانه در این زمینه با خلاء قانونی مواجهیم. رئیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش با اشاره به این که معلمان پژوهنده نمی توانند همچون اعضای هئیت علمی دانشگاه ها حق تحقیق دریافت کنند و تنها به آن ها حق الزحمه ناچیز تعلق می گیرد، اظهار داشت: البته خلاء قانونی که در این زمینه وجود دارد طی نامه ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات تذکر داده شده تا راه حلی برای آن پیدا کنیم. منبع: روزنامه خراسان

خلاء کارآفرینی در چگونگی تبدیل ایده به پول است

۱- خلاء کارآفرینی در چگونگی تبدیل ایده ها به پول و سرمایه است. 

۲- مدیریت اقتصادی باید در حوزه کارآفرینی مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

۳- در کارآفرینی ٢موضوع وجود دارد که لازم و ملزوم هستند و شرط لازم و کافی یکدیگرند همچنین جمع آن ها کارآفرینی را ایجاد می کند: 

موضوع اول: ایده های نو؛ که بر اثر تحقیق در بازارهای مختلف به دست می آیند. در واقع ایده ها نتیجه تحقیق در شیوه کارند.  

موضوع دوم: تبدیل ایده به پول و توسعه آن ایده است.

۳- ما در ایران در تبدیل ایده به پول ضعف داریم و اصولا ناکام هستیم. بنابراین لازم است تا ایده ها پول ساز شوند.

۴- عملا در کل کشور در تبدیل ایده ها ضعف وجود دارد و اختراعاتی که به ثبت می رسد با وجود رشد چند ١٠٠درصدی هیچ کدام به مرحله تولید ثروت نمی رسد حتی در تحقیقات دانشگاهی، اختراعات، سطح دانشگاه ها، استادان وهمچنین در حوزه جوان این مشکل وجود دارد؛ این که چگونه یک ایده را برای پول و ثروت تبدیل به سیستم کنیم بسیار مهم است.

۵- نکته دیگر در زمینه کارآفرینی، مدیریت ریسک در کشور است.  

۶- اقتصاد بدون ریسک پذیری امکان پذیر نیست و اخیرا علاوه بر وجود ایده و نیروی کار؛ مدیریت ریسک پذیری حائز اهمیت است این عامل در سطح مدیریت اقتصادی کشور و میان جوانان وجود ندارد و علل مختلف اجتماعی در این زمینه مؤثر است.

۷- عدم ثبات در بعضی قوانین همچنین وجود قوانین متغیر در بازار صادرات و واردات، یا ثبات قضایی از جمله عواملی است که در جلسات کارشناسی کارآفرینان و صاحب نظران به آن اشاره کرده اند.  

۸- ایجاد شغل صرفا کارآفرینی محسوب نمی شود.

۹- ایجاد شغل صرفا کارآفرینی تلقی نمی شود،در مفهوم کارآفرینی نوآوری وجود دارد.

۱۰- تمایل جوانان نسبت به کارآفرینی کم نیست بلکه بینش افراد نسبت به کارآفرینی مشکل دارد.  

۱۱- این فرض که اگر در یک واحد صنعتی ١٠نفر شاغل را به ١٥نفر افزایش دهیم کارآفرینی محسوب نمی شود.

۱۲- گروهی نوآوری را مساوی اختراع می دانند در صورتی که این طور نیست نوآوری مساوی اختراع نیست.

۱۳- مفهوم ایجاد بازار در نوآوری نهفته است یعنی این که نوآوری ابتکار و ایده ای است که بازار جدید ایجاد کند به این مفهوم نوآوری حتما با خلاقیت همراه است اما خلاقیت به این معنی نیست که حتما کالایی خلق شود، بلکه باید از امکانات موجود، بازار جدیدی ایجاد کنیم تا نیاز مشتری و جامعه رفع شود.

۱۴- پیک های موتوری یک نوع نوآوری بوده است که برای انتقال بستر ها ایجاد شده و اختراعی در آن صورت نگرفته است ضمن این که نیاز جامعه نیز به وسیله آن رفع می شود.

۱۵- اگر بینش های موجود را تغییر دهیم نیاز نیست جوانان همگی مخترع شوند بنابراین نباید کارآفرینی را در آزمایشگاه ها دنبال کنیم، بلکه با استفاده از امکانات موجود بسیاری از نیازهای جامعه در زمینه اقتصادی و فرهنگی رفع می شود.

۱۶- اگر در جامعه ای دست یافتن به پول و درآمد بدون زحمت شد طبیعی است که افراد برای کسب درآمد به دنبال خطر پذیری نروند.

۱۷- با ابراز تاسف از این که کسب درآمد از راه های بی زحمت در اقتصاد کشور افزایش یافته است. این مسئله به تعبیر ما سوداگری است و بخش سوداگرانه در ایران بخش پر رونقی ا ست و گروه  زیادی سرمایه  هایشان را در این بخش متمرکز می کنند.

۱۸- ناپلئون بناپارت:ایرانیان به تجارت علاقه  زیادی دارند و تمایل دارند از راه های بدون زحمت کسب درآمد کنند،  

۱۹- اگر در جامعه شرایط کار بدون زحمت وجود داشته باشد افراد دیگر حاضر به خطر پذیری نیستند بنابراین لازم است تا دولت راه های بدون زحمت را مسدود کند و جلوی رشد سوداگری را بگیرد و با وضع قوانین جدید مانند مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار این کار را انجام دهد. 

متن کامل خبر را در روزنامه خراسان بخوانید. 

نکات زندگی

- هرگز گره ای را که می شود باز کرد، نبر!
- هنگام مواجهه با کار سخت ، طوری عمل کن که انگار شکست غیر ممکن است.
- مردم دار باش، هرگز کسی را از خود نرنجان!
- خود را با معیار های خودت بسنج ، نه با معیار های دیگران
- فراوان بخند، شوخ طبعی درمان تقریبا همه دردهای زندگی است
- از زمان یا کلمات با بی توجهی استفاده نکن، هیچکدام قابل بازگشت نیستند.
- برای کسانی که از دست رنج خود ارتزاق می کنند؛ هر قدر هم کارشان پیش پا افتاده باشد؛ احترام قائل باش
- هیچ فرصتی را برای ابراز محبت از دست نده.
- نگو وقت نداری، تو دقیقا همان تعداد ساعت در روز را در اختیار داری که پاستور ،میکل آنژ ،مادر ترزا، هلن کلر ، لئوناردو داوینچی ،توماس جفرسون و آلبرت انیشتین در اختیار داشتند.
- حال و هوای بچگی را فراموش نکن
- خود را به "خود بهسازی" دائم متعهد کن
- به افکار بزرگ فکر کن، اما از شادی های کوچک لذت ببر
- شریک زندگیت را با دقت انتخاب کن، نود و پنج درصد خوشبختی ها و بدبختی های زندگی ات از همین یک تصمیم خواهد بود. 

منبع: ایمیل یک ناشناس