مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

خیلی زود باور نباشید!

دانشجویی که سال آخر دانشکده خود را می‌گذراند به خاطر پروژه‌ای که انجام داده بود جایزه اول را گرفت.او در پروژه خود از 50 نفر خواسته بود تا دادخواستی مبنی بر کنترل سخت یا حذف ماده شیمیایی «دی هیدورژن مونوکسید» توسط دولت را امضا کنند و برای این درخواست خود، دلایل زیر را عنوان کرده بود:
1- مقدار زیاد آن باعث عرق کردن زیاد و استفراغ می‌شود.
2- یک عنصر اصلی باران اسیدی است.
3- وقتی به حالت گاز در می‌آید بسیار سوزاننده است.
4- استنشاق تصادفی آن باعث مرگ فرد می‌شود.
5- باعث فرسایش اجسام می‌شود.
6- حتی روی ترمز اتومبیل‌ها اثر منفی می‌گذارد.
7- حتی در تومورهای سرطانی یافت شده است. 

از پنجاه نفر فوق، 43 نفر دادخواست را امضا کردند. 6 نفر به طور کلی علاقه‌ای نشان ندادند و اما فقط یک نفر می‌دانست که ماده شیمیایی «دی هیدروژن مونوکسید» در واقع همان آب است!
عنوان پروژه دانشجوی فوق «ما چقدر زود باور هستیم» بود. منبع: ایمیل یکی از دوستان

BSC ، شاهکاری از کاپلان و نورتن در خدمت کنترل استراتژیک

در مورد سازمان تعاریف بسیاری ارائه شده است. کلاسیک ها بر نقش ساختار در سازمان تاکید می کنند و نئو کلاسیک ها به انسان توجه اساسی دارند. سازمان های مکانیکی، سازمان های ارگانیکی، سازمان یادگیرنده، سازمان به مثابه فرهنگ و انواع مختلفی از تعاریف دیگر که هریک از زوایه ای خاص به سازمان می نگرند. اما یکی از استعاره های جالب در مورد سازمان، تشبیه سازمان به انسان است ، دراین تفکر به سازمان به مثابه موجودی زنده نگریسته می شود. اما در همه موجودات زنده، بویژه انسان، فاکتورهایی وجود دارد که از آنها به عنوان علایم حیاتی نام برده می شود! آیا سازمان نیز علایم حیاتی دارد؟ آیا آنچنان که فشار خون و نبض انسان حامل پیام مرگ و زندگی می توانند باشند، می توان با اندازه گیری نبض و فشار خون سازمان نسبت به سلامت یا عدم سلامت آن آگاهی یافت؟ ادامه مقاله را اینجا مطالعه نمایید.

زشت ‌ترین سایت اینترنتی دنیا

“رایان دوکوئس ” یکی از کارشناسان مرکز تحقیقاتی WD Enterprises در این خصوص گفت: گروه تحقیقاتی ما طی ماه‌های گذشته هزاران سایت اینترنتی را مورد بررسی قرار داد و در پایان مشخص شد، هیچ یک از این سایت‌ها از Guidezilla زشت‌تر نیست. به گفته دوکوئس، این سایت اینترنتی شامل طراحی گرافیکی نامتوازن، نور ناکافی، رنگ‌های نامناسب، کلیدها و ابزارهای بد و ناکارآمد و اندازه نامناسب کلمات می‌شود و بر این اساس، زشت‌ترین سایت اینترنتی در جهان است.مدیران سایت آمریکایی Guidezilla.com با انتشار این خبر، هم‌اکنون تلاش می‌کنند ضمن بهبود نحوه استفاده از ابزارهای داخلی سایت، ابزارهای ناکارآمد را از داخل آن بردارند و طراحی گرافیکی آن را نیز تغییر دهند.

ترجمه گوگل از پینگلیش به فارسی

حتما تا به حال با مشکل تایپ فارسی مواجه بودید. گوگل یه ابتکاری زده برای اینکه شما با خیال راحت پینگلیش تایپ کنید و متن فارسی رو همون لحضه تحویل بگیرید. برای اینکار روی تصویر زیر کلید کنید. 

کلیک کنید.



حالا متن دلخواهتون رو به پینگلیش تایپ کنین، می بینید که هر کلمه به صورت معجزه وار بلافاصله به فارسی تبدیل میشه. البته گاهی وقتا ممکنه کلمه رو اشتباه حدس بزنه، شما می تونین روی اون کلمه یه کلیک ساده بکنین و از تو یه لیست لغت که پیشنهاد می ده انتخاب کنین، یا اگه اون کلمه تو لیستش نبود، خودتون کلمه مورد نظر رو با کیبوردی که برای ادیت کردن روی صفحه میاد وارد کنین. شما هم این یکی شاهکار گوگل رو امتحان کنین. حتما مشتری می شین !
 

انتشار پیش نویس استاندارد ISO 26000 در خصوص مسئولیت اجتماعی

با انتشار استاندارد بین المللی ISO 26000 ، راهنمای مسئولیت اجتماعی، به عنوان پیش نویس استاندارد بین المللی(DIS) به مرحله تدوین رسید. مدت زمان رای گیری، پنج ماه می باشد (از 14 سپتامبر 2009 تا 14 فوریه 2010) که از هم اکنون شروع شده است. هر یک از اعضای ایزو قادر به ارائه رای و پیشنهاد در خصوص متن خواهند بود. همچنین سازمان های رابط شرکت کننده می توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند. پیشنهادات در اجلاسیه بعدی گروه کاری ایزو در خصوص مسئولیت اجتماعی (ISO/WG SR) در ماه مه 2010 که استاندارد ISO 26000 تدوین می گردد، مطرح خواهد شد. اگر آرای مرحله DIS موفقیت آمیز باشد ، مدارک مشروط بر اصلاحات برای اعضای ایزو به عنوان پیش نویس نهایی استاندارد بین المللی (FDIS) منتشر خواهد شد. چنانچه آرا مثبت باشد استاندارد ISO 26000 به عنوان استاندارد بین المللی در سال 2010 منتشر خواهد شد. مقدمه پیش نویس استاندارد ISO 26000 شامل پیام های کلیدی زیر می باشد:
•  راهنمایی در خصوص اصول اساسی مسئولیت اجتماعی، موضوع اصلی و مسائل وابسته به مسئولیت اجتماعی ، راههای ایجاد رفتار مسئولیت اجتماعی درون سیستم های راهبردی موجود سازمانی ، کاربردها و عملکردها را فراهم می سازد.
• برای کلیه سازمان های خصوصی ، دولتی و بخش های غیر انتفاعی خواه بزرگ یا کوچک و خواه اجرایی در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه سودمند خواهد بود.
• این استاندارد ، استاندارد سیستم مدیریت نیست. همچنین برای اهداف صدور گواهی یا کاربردهای قانونی یا قراردادی اختصاص نیافته است.
•  این استاندارد به گونه ای تدوین گردیده که هم برای کاربران مبتدی و هم کاربران با تجربه در زمینه اجرای مسئولیت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.
91 کشور و 42 سازمان به عنوان رابط در گروه کاری مسئولیت اجتماعی ایزو(ISO/WG SR) تحت سرپرستی موسسات استاندارد برزیل (ABNT) و سوئد(SIS) که از اعضای ایزو می باشند، مشارکت می نمایند. شش گروه از ذینفعان اصلی که شامل: صنایع ، دولت ، بخش کار، مصرف کنندگان و سازمان های غیر دولتی می باشند خدمات، پشتیبانی ، تحقیقات و همچنین تناسب جغرافیایی و جنسیت شرکت کنندگان و دیگر موارد را ارائه می دهند.
راهنمای ISO 26000 با ابتکار بخش های خصوصی و دولتی موجود در مسئولیت اجتماعی به بهترین روش تدوین شده است. این راهنما مطابق با متمم اظهار نامه مرتبط و قراردادهای سازمان ملل و جزء اصلی قابل ملاحظه سازمان بین المللی کار (ILO) می باشد که ایزو تفاهم نامه ای برای تضمین هماهنگی با استاندارد های کار سازمان بین المللی کار با آنها برقرار ساخته است. همچنین ایزو تفاهم نامه امضاء شده با دفتر معاهدات جهانی سازمان ملل(UNGCO)و با سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) برای افزایش همکاری ها در تدوین استاندارد ISO 26000 دارد.
• جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استانداردISO 26000 و گروه کاری ایزو در مسئولیت اجتماعی به سایت اختصاصی www.iso.org/sr    مراجعه نمایید.
• مدارک کاری شامل DIS از طریق سایت www.iso.org/wgsr قابل دستیابی است.
منبع خبر : سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

پیام روز جهانی استاندارد 2009

مقابه با تغییرات آب و هوایی از طریق استانداردها 

پوستر پیام

فوربس معرفی کرد؛ ثروتمندترین مردان تکنولوژی در سال 2009

بحران اقتصادی در ماه‌های اخیر انگار دیگر توانی برای جهان و مردمانش باقی نگذاشته است. این قاعده هیچ استثنائی هم قائل نبوده و تر و خشک را با هم می‌سوزاند؛ ثروتمند و فقیر ندارد. رکود مالی دیگر حتی گریبان‌میلیونرهای دنیا را هم گرفته است تا با این اوصاف ثروتمندترین افراد جهان هم روزهای خوبی را نگذرانند.

مجله معتبر فوربس به رسم هر ساله خود یک بار دیگر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را اعلام و منتشر کرده است تا به این ترتیب بتوانیم با بررسی آن سایه سنگین رکود اقتصادی بر سرمایه‌های در جریان جهان را بیشتر احساس کنیم.

شاید عجیب باشد، اما این مجله در سال میلادی گذشته 1125‌نفر را در فهرست میلیاردرهای خودش قرار داد، در حالی که این فهرست حالا و امسال تنها میزبان 793‌نفر از ثروتمندترین افراد جهان است. به این ترتیب حتی فهرست ثروتمندترین افراد جهان هم امسال با کاهش 30‌درصدی در تعداد مواجه بوده است. بر اساس گزارش فوربس، از 1125 ثروتمند دنیا در سال 2008، 373‌نفر به دلیل ورشکستگی و تاثیر بحران اقتصادی از فهرست بیرون مانده‌اند. این در حالی است که علاوه بر اینها 18‌نفر از ثروتمندان فهرست سال 2008، نیز امسال فوت کرده‌اند. در مقابل اما در فهرست امسال 38‌ نفر ثروتمند جدید هم وارد شده‌اند.

با تمام اینها، اما گویا روزگار با تکنولوژی و طرفدارانش هنوز موافق است تا همچنان ثروتمندترین فرد جهان، مرد شماره یک دنیای تکنولوژی باشد. با این مقدمه قرار است ثروتمندترین مردان عرصه تکنولوژی را در سال 2009 به انتخاب مجله فوربس معرفی کنیم. ادامه . . .