مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

به یاد استاد (مرحوم) پرویز مشکاتیان

 

قطعه ای از اجرای خصوصی استاد پرویز مشکاتیان، با صدای خودش 

؛ امشب همه غم های عالم را خبر کن؛ 

برای دریافت این قطعه اینجا و برای شنیدن قطعات بیشتر از ایشان اینجا کلیک کنید.

مدرسه حیوانات

یک وقتی، حیوانات تصمیم گرفتند در یک مدرسه آموزش مهارت های حیوانات شرکت کنند. برنامه آموزشی آنها شامل دویدن، بالا رفتن، شنا کردن و پرواز کردن بود. همه حیوانات همه درس ها را انتخاب کردند.

اردک که در شنا کردن عالی بود، و از معلم خود بهتر شنا می کرد، در پرواز نمره قبولی نیاورد، و در دویدن ضعیف بود. چون در دویدن بسیار کند بود، ناچار شد شنا را از درس خود حدف کند و پس از تعطیلی ساعات درسی، در مدرسه می ماند و دویدن تمرین می کرد. این تمرین باعث شد که پاهای پرده دار او کاملاً پوستمال شوند و به همین دلیل کسی ناراحت نشد مگر خود اردک.

خرگوش در دویدن در رأس کلاس خود بود. اما عصب های ماهیچه هایش به علت تمرین زیاد شنا کشیده شدند و در دویدن هم کم می آورد و مثل سابق نمی توانست بدود.

سنجاب در بالا رفتن عالی بود. اما در کلاس پرواز بیچاره شده بود. زیرا معلم او را وادار کرده بود از زمین به بالا برود نه این که از درخت پایین بیاید. سنجاب به دلیل فشار زیاد دچار گرفتگی عضلات شد. از این رو در بالا رفتن نمره «ج» و در دویدن «د» گرفت و مردود شد. برگرفته از اینجا

اعتبار سنجی:ابزار کنترل کیفیت آموزش

اغلب سازمانها برای توسعه کارکنان، دوره‌های متعددی را در مراکز آموزشی خود برگزار می‌کنند.از آن جا که اجرای این دوره ها متضمن سرمایه‌گذاری هنگفت و صرف زمان خدمتی نیروی انسانی فعال است، آگاهی از کیفیت آموزشهای اجرا شده و بازدهی حاصل از میزان اثربخش بودن آنها، از مهمترین انتظاراتی به شمار می‌آیند که سازمان،از نظام آموزش متصور است. پاسخگویی به انتظارات ایجاد شده، مستلزم شناسایی عوامل تاثیر گذار در برنامه ریزی و اجرای دوره ها، نظیر استراتژی، اهداف و ساختار سازمانی مرکزآموزش، سازماندهی و مدیریت آن، استانداردهای آموزشی، کادر آموزشی، امکانات وتجهیزات در اختیار، فرایند یاد دهی- یادگیری و ارزیابی میزان تاثیر هر یک از آنها در کمک به ایفای نقش آموزش در بهبودکیفیت محصول یاخدمات تولید شده سازمان است. (Ivancevich,2001)
اعتبار سنجی (Accreditation) به عنوان شناخته شده ترین الگوی ارزیابی کیفیت، مبنای موثری برای سنجش میزان توجه مراکز آموزش، به رعایت استانداردهای لازم را ایجاد کرده و با شفاف سازی امور، این اطمینان را به سازمان خواهد داد که برنامه ها منطبق با معیارهای از پیش تعیین شده پیش می روند. در این مقاله موضوع اعتبار سنجی، در ارتباط با ویژگی های کلی نظام آموزش سازمان بررسی شده و مطالب در چهار بخش ارائه می شود: در نخستین بخش، مقوله کیفیت و اعتبار سنجی و ارتباط آن با عناصر برنامه های آموزشی مفهوم سازی می شود.در بخش دوم، اعتبار سنجی از حیث کارکردها و رویکردها، بررسی خواهد شد. در بخش سوم، با تشریح مؤلفه ها و شاخص های اعتبار سنجی، فرایند اجرایی آن به بحث گذاشته خواهد شد. و در بخش نهایی مقاله، ضمن نتیجه گیری از مباحث ارائه شده، برخی فرصتها و تهدید های موجود، مورد توجه قرار می گیرند. ادامه مقاله را اینجا مطالعه نمایید.

عوامل اتلاف زمان

فات وقت را می‌توان در سه زمینه دسته بندی کرد:

۱- آفاتی که به خود فرد مربوط است:

۱-۱- نداشتن هدف مشخص و در نتیجه نداشتن برنامه ریزی در کارها

۲-۲- عدم رعایت اولویتها در انجام وظایف

۱-۳- بی نظمی

۱-۴- تسویف (کار امروز را به فردا انداختن)

۱-۵- تنبلی

۱-۶- عجله

۱-۷- بار بیش از توان

۱-۸- کنجکاوی و دخالت غیر ضروری

۱-۹- پر حرفی

۱-۱۰- تعارف و رو در بایستی

۱-۱۱- در دسترس بودن

۱-۱۲- عدم حساب کشی

۲- آفاتی که دیگران عامل آن محسوب می‌شوند:

۲-۱- کار دیگران

۲-۲- جلسات

۲-۳- مراجعات

۲-۴- مکالمات تلفنی

۳- آفاتی که اتفاقات مولد آن هستند. 

متن کامل مقاله را در اینجا مشاهده نمایید.

مترجم گوگل

 

شاید هنوز موفق نشده باشید با مترجم گوگل که اخیرا زبان فارسی آن از حالت بتا خارج شده و نهایی گشته است کار کرده باشید. پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر از امکانات این مترجم عالی که امکان ترجمه کلمه، متن و حتی یک سند کامل را دارا می باشد بهره ببرید. برای استفاده از مترجم گوگل اینجا کلیک کنید.

نرم افزاری برای اوت لوک (Xobni for Outlook)

 

نرم افزار جالبی است که در اوت لوک امکانات فوق العاده ای برای جستجو می دهد و ردیابی ایمیل ها را سهل می کند. امکانات جستجوی آن از اوت لوک بسیار سریعتر است. پنجره آن نیز در خود اوت لوک می نشیند و فضای دیگری نمی خواهد. برای دانلود آن روی تصویر فوق کلیک کنید. منبع: ایمیل یکی از دوستان