مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

جدول دستمزد سال ۹۱ کارگری

مشاهده اصل خبر و اطلاعات بیشتر در اینجا

تقویم های فروردین 1391

عطر نرگس، رقص باد. نغمه شوق پرستوهای شاد.خلوت گرم کبوتران مست.
نرم نرمک می رسد اینک بهار.خوش به حال روزگار!
(هدیه ای از اینفوگرافیک)

بررسی مستندات فرایند نگهداری و تعمیرات زیر ساخت فناوری اطلاعات

باسلام
مستندات فرایند نگهداری و تعمیرات خدمات رایانه ای را مطالعه کردم برای تصویب و ابلاغ مناسب است البته موارد زیر در آن لحاظ نشده است که می تواند در نسخه بازنگری 2 مورد توجه قرار گیرد.
1- به دستورالعمل 6301 در فهرست مستندات فرایند اشاره ای نشده است.
2- بازدید 3 ماه یکبار عملی است؟ پیشنهاد می کنم برای سرکشی به تجهیزات کامپیوتری برنامه زمانبندی ماهانه طراحی شود. به گونه ای که هر کامپیوتر حداقل هر شش ماه یکبار بازدید شود.
3- نیازی نیست به مواردی مانند هواگیری داخل کیس در متن فرایند اشاره شود چرا که این گونه موارد ممکن است کم و زیاد شود که باید فرم آن بازنگری گردد و نیاز به بازنگری فرایند نباشد.
4- نحوه اطلاع رسانی دستورالعمل های مربوط (بند 2-8) مشخص نشده است.
5- با توجه به این فهرست اصلی مستندات و سوابق کیفیت در حال بارگذاری روی وب سایت شرکت است لازم است به نحوه نگهداری و حصول اطمینان برای از بین نرفتن این گونه اطلاعات نیز اشاره شود.
6- به امنیت شبکه کامپیوتری شرکت و مواردی مانند بسته بودن سی دی رام ها، یو اس پی ها توجهی نشده است.
7- به روز رسانی آنتی ویروس ها از قلم افتاده است.
8- اگر کاربری اطلاعات خود را روی سرور ذخیره نکرد چه می شود؟ سامانه بک آپ گیری باید به صورت خودکار کار کند و نه اینکه به کاربر بستگی داشته باشد.

پرسش مشاور مدیریت: مطالب مطرح شده مرتبط با کدام بند استاندارد ایزو 9001 است؟

اهمیت تحلیل گزارش های آماری در سازمان ها

در این قسمت نامه مشاور مدیریت به مدیر عامل یکی از سازمان های معتبر و موفق و همچنین پاسخ ایشان را ملاحظه می فرمایید:

مدیریت محترم عامل، درود بر شما

حتما تا کنون گزارش آماری نه ماهه را مشاهده فرموده اید. این گزارش که با تلاش ...... و تحت مدیریت هوشمندانه ...... تنظیم گردیده است حاوی نقاط قوت مناسبی است که برای پاسخگویی به درخواست های جنابعالی نسبت به نسخه های قبلی منتشر شده، بهبود یافته است. تغییر محسوس این گزارش شکل صفحات آن است، بدین صورت که هر صفحه تحلیل جداگانه ای از مدیر قسمت مرتبط را نشان می دهد و در پایان هر بخش گزارش، مدیر مربوطه تحلیل کلانی از روند کلی گزارش آماری نه ماهه واحد خود ارایه نموده است. البته با همه زحماتی که برای تدوین این گزارش کشیده شده است لیکن به خاطر آنکه فرهنگ ارایه گزارش های آماری و تحلیلی بین تمامی قسمت ها مختلف فراگیر نشده است هنوز با کمبودهایی در این باره روبرو هستیم.

در ادامه برخی فرصت های بهبود برای این گونه گزارش ها یادآوری گردیده است:

1- فهرست مطالب گزارش باید تمام واحدهای ..... را دربرگیرد و اگر چه برای برخی واحدها شاخص های آماری تنظیم نگردیده است لیکن گزارش باید به تمامی قسمت ها، با وجود کمبودهای آماری آنها توجه داشته باشد.

2- در صفحه مقدمه لازم است واحد آمار و اطلاعات عملکرد قسمت های مختلف را از دو بابت (همکاری در ارایه آمارها و همکاری در تحلیل گزارش) مورد ارزیابی قرار دهد.

3- برای بسیاری از قسمت ها مانند ....... شاخص های آماری اولیه تعریف شده است که طی مکاتبات لازم به اطلاع واحد آمار و اطلاعات رسانده شده است. امید است این موارد در گزارش 12 ماه 1390 به تمامی آورده شود.

4- برخی از قسمت های گزارش فاقد جدول لازم برای افزوده شدن تحلیل مدیر قسمت می باشد که از یکدستی گزارش کاسته است. به عنوان مثال صفحات گزارش آماری ...! در چنین مواردی دقت نظر واحد آمار و اطلاعات شرط اصلی در یکدستی گزارش تولید شده است.

5- برخی از قسمت های گزارش فاقد هر گونه تحلیل صفحه به صفحه و یا تحلیل کلی مدیر قسمت مرتبط است و مشخص هم نشده است که چرا این تحلیل ها از مدیران واحدها دریافت نشده است.

6- تعدادی از تحلیل های مدیران بجا و موثر بیان شده است لیکن برخی تحلیل ها فاقد نگرش مناسب برای تصمیم های بعدی مدیریت موسسه بوده و این گونه تحلیل ها غیر موثر و خواندن آنها برای مدیریت وقت گیر است. در این رابطه پیشنهاد می شود در جلسه ای با حضور تمام مدیران هدف از تنظیم چنین گزارش هایی تشریح شده و خواسته های موسسه برای مدیران تبیین شود تا به اهمیت موضوع نگاهی ویژه صورت گیرد.

در پایان و ضمن تشکر مجدد از تمامی دست اندرکاران تولید این گزارش به استحضار می رساند علاوه بر توجه به موارد یاد شده که سبب بهبود گزارش می گردد اگر صلاح بدانید مقرر فرمایید پیشنهاد زیر نیز در دستور کار قرار گیرد:

افزودن قسمتی در گزارش های آماری تولید شده با عنوان "پیش بینی آینده با توجه به تحلیل عملکرد گذشته"!

پاسخ مدیرعامل: به لطف الهی انشاءالله در سال آینده به شورای معاونین جایگاه جدی تری داده خواهد شد لذا این مساله را در یکی از دستورهای جلسات آینده این شورا قرار دهید.

یک مطالعه موردی درباره مدیریت کیفیت جامع در دانشگاه ها

تعیین میزان آمادگی مدیران دانشگاه‌ها برای استقرار مدیریت کیفیت جامع مورد مطالعه

برای دریافت گزارش این مطالعه موردی اینجا کلیک کنید.