مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

شعری در وصف خدا

پیش از اینها فکر می کردم خدا، خانه ای دارد کنار ابرها

مثل قصر پادشاه قصه ها، خشتی از الماس خشتی از طلا

پایه های برجش از عاج و بلور، بر سر تختی نشسته با غرور

ماه برق کوچکی از تاج او، هر ستاره، پولکی از تاج او

اطلس پیراهن او، آسمان، نقش روی دامن او

کهکشان، رعد و برق شب، طنین خنده اش، سیل و طوفان، نعره توفنده اش

دکمه ی پیراهن او، آفتاب، برق تیغ خنجر او ماهتاب 

ادامه . . .

چهلنما

مدیریت محترم، اولین سینمای تخصصی ایران با نام چهلنما ، با استفاده از جدیدترین فیلم های آموزشی - تخصصی به همراه جلسات نقد و بررسی آغاز بکار کرد ، سجاد بهجتی ، مدیر مرکز اطلاعات علمی تخصصی مدیریت ضمن اعلام این خبر ، افزود : در زمانی که فرصت مطالعات ، و شرکت در دوره های آموزشی بلندمدت روز به روز در جامعه کمتر می شود ، زمان این رسیده است که آموزش ها را بصورت فشرده و در تعداد ساعاتی کم در اختیار علاقه مندان قرار دهیم ، این اقدام ، می تواند آغاز تحولی مناسب در زمینه آموزش و بروز رسانی دانش جامعه در زمینه های مختلف باشد .
بهجتی ادامه داد: اولین فیلم این سینمای تخصصی فیلمی است با عنوان "شما بعنوان یک بیزینس من تنها 4 دقیقه فرصت دارید !" ، که در آن به مسائل مختلفی که مدیران و فعالان در عرصه تجارت با آن روبرو هستند پرداخته خواهد شد .
ایشان افزود: این فعالیت با مشارکت مرکز اطلاعات علمی تخصصی مدیریت ، اتاق مدیریت ارتباط با مشتری و پایگاه مدیران ایران شکل گرفته و امیدواریم با مشارکت سایر نهاد ها و سازمان ها بتواند بصورت ملی و پس از آن جهانی ادامه فعالیت دهد .

دانشجویان پنچر

چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند. 
اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند.
آنها به استاد گفتند: «ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آنجایی که زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را گیر بیاوریم و از او کمک بگیریم، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم.»
استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد امتحان بدهند.
چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی را داد و از آنها خواست که شروع کنند...
آنها به اولین مسأله نگاه کردند که 5 نمره داشت. سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند، سپس ورقه را برگرداندند تا به سوالی که 95 نمره داشت پاسخ بدهند. سوال این بود: کدام لاستیک پنچر شده بود؟

مدیریت عاشقانه

آسمان سینه ام را چون شمایی مشتری است  
بازکن دکان که وقت عاشقی است. 
برای مشاهده وبلاگ مدیریت عاشقانه اینجا کلیک کنید.

درخواست همفکری با مشاور مدیریت

همکاران گرامی، یکی از شرکت های ارایه دهنده محصولات کامپیوتری (سخت افزار و نرم افزار) از بنده درخواست کرده است به عنوان مشاور با ایشان همکاری داشته باشم. این کارفرمای محترم صورت مساله خود را بدین صورت تعریف کرده است: " ارایه خدمات مشاوره با مطالعه، طراحی و نظارت بر طرح هایی عملی که بتواند توانایی های بالقوه موجود در بخش نرم افزار شرکت را به توانایی های بالفعل در آورد".
تا اینجای کار مساله ای وجود ندارد و امکان عقد قرارداد و ارایه خدمات میسر است. لیکن این کارفرمای محترم درخواست داشته است تا حق الزحمه قرارداد به صورت درصدی از فروش واحد نرم افزار تعیین و پرداخت گردد. اصل مساله من اینجاست و چون تجارب اختلاف برانگیزی در این باره داشته ام خواستم از نقطه نظرات همکاران گرامی که در این رابطه تجارب موفقی داشته اند استفاده ببرم. با توجه به اینکه ارایه خدمات مشاوره مدیریت در بسیاری از اجزای آن غیر قابل اندازه گیری است. شما فکر می کنید چگونه می توان به درخواست این کارفرمای گرامی جامه عمل پوشاند؟
ممنون خواهم شد اگر پاسخ های خود را به رایانامه بنده به نشانی sadeghfar@gmail.com ارسال فرمایید و در صورت وجود هر گونه ابهام یا پرسش برای تکمیل این بحث از تماس با بنده دریغ نفرمایید.
با سپاس فراوان - مشاور مدیریت 

برگزاری مراسم پایانی دومین دوره جشنواره ملی بهره وری

مدیریت محترم، مراسم پایانی دومین دوره جشنواره ملی بهره وری در صبح روز سه شنبه مورخ 10 اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد، برگزار می گردد. شایان ذکر است که مراسم دومین دوره جشنواره با حضور وزرای نفت و بازرگانی، رییس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران، شهردار تهران، فعالان عرصه بهره وری و داوران گروه های مختلف صنعتی برگزار خواهد شد. شماره تلفکس دبیرخانه 88844103 و 88844672 و ایمیل دبیرخانه info@ipcel.org می باشد.

شماره ۱۱ ماهنامه مشاور مدیریت

ماهنامه مشاور مدیریت

شماره ۱۱- بهمن 1389

حمایت های مشاور مدیریت

 

مدیریت محترم:
یازدهمین شماره ماهنامه مشاور مدیریت منتشر شد. فهرست مطالب منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

 

- برو توی اتاقت! (تصویر: فرآیند مکاتبات)،
- مدیران دیروزی و سازمان های امروزی، 

- فهرست آخرین مطالب منتشر شده در وب سایت مشاور مدیریت،
- جمله ای از وبلاگ مدیریت عاشقانه. 
  

<< شماره ۱۱- بهمن 1389 >>

 

 


ماهنامه مشاور مدیریت هر ماه برای بیش از 800 نفر از مدیران محترم همراه با مشاور مدیریت ارسال می گردد.

 

اگر از مطالعه ماهنامه مشاور مدیریت لذت می برید

آن را به دیگران هم پیشنهاد دهید.

 

درخواست اشتراک ماهنامه

 

درخواست ثبت لوگو سازمان