مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آیا می دانید این برنامه یک روز کاری در چه سازمانی هست؟

۶:۳۰ صبح: در خوابگاه تان بیدار می شوید. منتظر رسیدن سرویس کارخانه هستید.

۸:۱۰ صبح: کارگران، (شامل دانش آموزانی که اینجا مشغول کارورزی هستند و قسمتی از درآمدشان را به مدارس می دهند، یا افراد زیر ۱۸ سال، یا زنان حامله) روزشان را با یک گردهمایی ۲۰ دقیقه ای شروع می کنند که حقوقی بابتش به آنها پرداخت نمی شود. در این مراسم آنها باید با صدای بلند شعارهایی مانند «کیفیت، انضباط، اتحاد. من بهترین هستم! سخت کار کن!» را تکرار کنند و همزمان دست بزنند یا به حالت خبردار نظامی بایستند. افرادی هم که این کارها را درست انجام ندهند، توبیخ خواهند شد. چنین مراسم هایی معمولا سه بار در روز برگزار می شوند.

۸:۳۰ صبح: کار آغاز می شود. هر روز کاری معمولا ۱۲ ساعت در پای خط مونتاژ به طول می انجامد. ۹۰ دقیقه هم زمان استراحت برای نهار و دستشویی در اختیار دارید. بدون هیچ صحبتی. از جای تان تکان نمی خورید. و در ایستگاه کاری تان حتی آب هم نمی نوشید. بدون هیچ تماس تلفنی. اگر کارتان را زود تمام کنید، باید بنشینید و تا پایان وقت کتابچه راهنمای کارکنان را مطالعه کنید.

۹:۳۰ صبح: فعالیت مفرر امروز مونتاژ کاورهای پشتی آیپد است. سهمیه شما ۶۰۰ عدد در روز، یا دقیقه ای یک عدد است.

۱۰:۳۰ صبح: از مدیر تیم تان درخواست وقت استراحت برای دستشویی می کنید، «هیچ کس دیگری چنین درخواستی ندارد. فقط تو یکی به همچین دردی دچار شده ای!»

۱۲ ظهر: وقت نهار. در نهارخوری کارخانه هر وعده صبحانه ۰.۳۳ تا ۰.۸۱ دلار آب می خورد و خرج هر وعده نهار و شام ۱.۶۳ دلار است. کیفیت غذا بد است و شام معمولا همان باقی مانده نهار است که گرم شده. البته هر چهارشنبه یک تکه میوه رایگان هم توزیع می شود.

۱ بعد از ظهر: بازگشت به کار. منتخبی از جملات تادیبی مدیران بخش: «اگر از دستورات سرپیچی کنی، تا ساعت ۱۲ ظهر زیر خورشید داغ نگهت می دارم.»، «کدام حرامزاده ای حرف زد؟»، «اگر ببینم کسی زیر میزش را تمیز نکرده، تمام خط مونتاژ باید تا شب رایگان کار کنند، بقیه را به دردسر نیندازید.»

۵ بعد از ظهر: استراحت. پردیزه کارخانه دارای سوپر مارکت، اداره پست، بانک، سالن اصلاح، کتابخانه با دسترسی به اینترنت، زمین بسکتبال و سالن بدنسازی است. در اینجا زمین بسکتبال و سوپرمارکت از همه محبوب ترند. حتی با وجود اینکه قیمت موارد غذایی بسیار بالا است.

۷ بعد از ظهر: هیچ مهمانی حق ورود ندارد. شایعه پراکنی ممنوع است. نباید حقوق دریافتی تان را فاش کنید. خارج از مناطق ویژه تعیین شده حق استعمال دخانیات ندارید. اصلا امکان خروج بروشورها و کتابچه ها را ندارید. به هیچ وجه اجازه برگزاری اعتصاب ندارید (اخراج برای متخلفان).

۸.۳۰ شب: هفته ای یک بار باید کارت ساعت تحریف شده ای را امضا کنید که برای بازرسان شرکت اپل پر می شود. این برگه شامل ۱۰ تا ۱۶ ساعت اضافه کاری است. در حالی که میزان واقعی اضافه کاری بیش از ۲۰ ساعت است. کارگران بسته به میزان اضافه کاری شان، دستمزدی برای امرار معاش شان دریافت می کنند.

۹ شب: پس از مراسم گردهمایی غروب، و معطل شدن در صف امنیتی، سوار سرویس های کارخانه می شوید تا برای به دست آوردن غذایی شاید بیشتر قابل خوردن باشد، به بازار شبانه بیرون بروید.

۱۰ شب: به خوابگاه بر می گردید. جایی که صدها نفر کارگر باید از یک دوجین دوش اشتراکی استفاده کنند. قوانین خوابگاه: حیوان خانگی ممنوع. الکل ممنون. نشستن در بالکن ممنوع. جابجایی اتاق ها یا تخت ها ممنوع. قماربازی ممنوع. میهمان خارج از محل کار ممنوع (اخراج متخلفان).

۱۱ شب: بالاخره موفق می شوید دوش بگیرید. آب سرد است.

۱۱:۳۰ شب: با ۱۱ کارگر دیگر به یک اتاق این خوابگاه خسته کننده و ملال آور می روید. چند دقیقه ای با موبایل تان اینترنت گردی می کنید، تا خواب شما را در بر گیرد... 

بیدار می شوید و تکرار یک روز دیگر...  منبع خبر

ایران ۵۰۰۰۱ اولین مرجع سیستم مدیریت انرژی در ایران

وب سایت ایران ۵۰۰۰۱ راه اندازی شد. این وب سایت که با همکاری مرکزی مهندسی غدیر و مشاور مدیریت به فعالیت خود ادامه خواهد داد بعنوان اولین مرجع سیستم مدیریت انرژی در ایران معرفی شده است. انتخاب نام ایران ۵۰۰۰۱ برگرفته از ایزو ۵۰۰۰۱ که استاندارد بین المللی برای سیستم مدیریت انرژی می باشد، بوده است.

در وب سایت ایران ۵۰۰۰۱ به مدیریت انرژی از دو منظر سیستمی و فنی پرداخته خواهد شد و با ارایه الگوهای عملی و مثال های کاربردی نحوه طرحریزی، تدوین و پیاده سازی یک سیستم مدیریت انرژی در سازمان های تولیدی و خدماتی جدای از نوع و اندازه ای که دارند تشریح خواهد شد.

ایران ۵۰۰۰۱

ویرایش جدید ایزو ۹۰۰۱ در راه است

ایزو ۹۰۰۱ با عنوان نیازمندی های سیستم مدیریت کیفیت به مرحله کارگروه پیش نویس رسیده است تا فرایند بازنگری را طی نماید. این استاندارد نیز همانند دیگر استانداردهای ایزو هر پنج سال یکبار دستخوش بازنگری می شود تا اطمینان حاصل گردد که همچنان برای استفاده مفید است.

مرحله کارگروه پیشن نویس اولین مشاوره برای توسعه یا بازنگری یکی از استانداردهای ایزو است. طی این مرحله کشورهای عضو ایزو که برای مشارکت در توسعه استانداردها انتخاب شده اند بین دو تا چهار ماه وقت دارند روی پیش نویس استاندارد کارکرده و نظراتشان را ارایه نمایند. سپس کارشناسان منتخب ایزو به پرسش ها پاسخ گفته و مسایل را حل می کنند تا پیش نویس استاندارد بین المللی برای انتشار آماده شود.

تمام کسانی که پیش نویس منتشر شده را مطالعه می کنند می توانند نظرات خودشان را حداکثر در نیمه اول ۲۰۱۴ به سازمان ملی استاندارد کشور خودشان ارایه دهند تا در زمان نهایی شدن این استاندارد مورد استفاده قرار گیرد.

سازمان ایزو انتظار دارد، استاندارد جدید ایزو ۹۰۰۱ تا پایان ۲۰۱۵ منتشر شود. از این زمان سازمان های دارای گواهینامه این استاندارد به مدت ۲ سال وقت خواهند داشت سیستم مدیریت کیفیت خودشان را با ویرایش جدید استاندارد مطابقت دهند. پس از این مدت نسخه ۲۰۰۸ استاندارد ایزو ۹۰۰۱ منقضی خواهد شد. منبع خبر


شما امور روزانه تان را چگونه مدیریت می کنید؟

یادمه چند سال پیش وقتی آموزش مدیریت زمان را ارایه می دادم بهترین نرم افزاری که واسه این کار سراغ داشتم اوت لوک پروفشنال مایکروسافت بود. اما این روزها تعداد نرم افزارهایی که واسه ثبت و اولویت بندی فهرست کارهای روزانه بوجود آمدند بسیار زیاد شده و حتی با رونق گوشی های هوشمند تلفن های همراه این نرم افزارها که به اپلیکیشن معروف هستند روز افزون شده است. زومیت در یادداشتی  تعدادی از برنامه‌های مدیریت امور روزانه برای اندروید که از جمله این اپلیکیشن ها هستند را معرفی کرده ... اگر شما هم از این دست برنامه ها سراغ دارید معرفی نمایید.

7

تاثیرات دوچرخه سواری تا محل کار

دوچرخه‌ سواری یکی از فعالیت‌های هوازی است که تاثیرات مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد و با جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها، به آنها کمک می‌کند زندگی سالم و مفرحی داشته باشند. این اینفوگراف درباره تاثیرات دوچرخه سواری تا محل کار طراحی شده است که توصیه می کنم نگاهی به آن داشته باشید.