مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

من شما را بیمار نمی کنم!

این نقاشی توسط پسرکی مکزیکی / آمریکایی کشیده شده که از بدو تولد از مادرش ایدز گرفته است. این نقاشی برنده 16 جایزه بین المللی شده و از آن به عنوان نماد در NGO های مبارزه با ایدز استفاده می شود. 

متن روی عکس: مبتلا به ایدز هستم، لطفا مرا در آغوش بگیرید، (نترسید) من شما را بیمار نمی کنم.

تازه های ایزو

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند مشاور مدیریت خبرهایی از سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) که مرتبط با سیستم های مدیریت می باشد را ترجمه و جمع آوری نموده است. شما می توانید با مراجعه به این قسمت از این اخبار که بروز ترین خبرها درباره سیستم های مدیریت بوده و از سوی سازمان ایزو منتشر گردیده است، مطلع شوید. 

شکایت از زیر پا گذاشتن اصول مشتری مداری

پرسش: لطفا" اینجانب را راهنمایی کنید که چگونه و کجا شکایت خود را از یکی از مونتاژ کننده های خودرو در ایران برای زیرپا گذاشتن اصول مشتری مداری از طریق ایزو پیگیری کنم قبلا از همکاری شما سپاسگزارم.

پاسخ: اگر این شرکت دارای گواهینامه ایزو 9001 می باشد شما می توانید نامه ای به شرکت صادر کننده گواهینامه نوشته و شکایت خود را مطرح و پیگیری نمایید. البته توصیه می کنم حتی الامکان نامه را به شرکت اصلی (ممیز خارجی و نه نماینده ایرانی آنها) نوشته و از طریق شرکت اصلی شکایت خود را دنبال نمایید. امیدوارم موضوع مورد شکایت شما به درستی مورد رسیدگی قرار گیرد.

مقایسه قیمت های گواهینامه ایزو ۹۰۰۱

مدیریت محترم، اگر تصمیم دارید گواهینامه ایزو 9001 دریافت نمایید و از شرکت های گواهی دهنده ذیصلاح درخواست برآورد قیمت و قرارداد کرده اید، به این نکته مهم توجه فرمایید که مقایسه قیمت هایی که برای پیش ممیزی، ممیزی صدور گواهینامه و ممیزی های مراقبتی دریافت داشته اید تنها با مشخص بودن نفر - روز این ممیزی ها مقایسه قیمت ها امکان پذیر است. 

بنده بارها مشاهده کرده ام که شرکت های گواهی دهنده تنها به ارایه قیمت برای ممیزی های خود بسنده کرده و از مشخص ساختن نفر روز ممیزی هایشان شانه خالی می نمایند. بسیاری از آنها نیز ادعا می کنند که قیمت هایشان کاملا رقابتی است و کارفرمای محترم هم غافل از اینکه نفر روز کم ممیزی به ناچار هزینه ممیزی را کاهش می دهد. اما معلوم نیست که این گونه  ممیزی، عملکرد سیستم را به کفایت و درستی بررسی نماید.

یک پیشنهاد برای مشاور مدیریت

جناب آقای مهندس صادق فر با سلام و تشکر از مطالبی که در سایت لحاظ کردین بسیار مفید هستند و تشکر از ایمیل های ارسالی شما،. خواستم پیشنهاد بدم در خصوص متن استاندارد سیستم مدیریت کیفیت که در سایت لحاظ شده و حاصل زحمات حضرتعالی است، ای کاش در خصوص هر مطلب یا بند ایزو 9001 کمی مطالب را بیشتر توضیح می دادید و باز تر می کردین و بقول معروف زبان سیستم مدیریت کیفیت را به زبان ما ترجمه می کردین همراه با مثال در این صورت با توجه به تجربه شما و مطالب ارایه شده درک سیستم مدیریت برای خواننده بهتر و واضح تر می شد. انشاء ا... در خصوص این پیشنهاد جسارتی نشده است با آرزوی موفقیت و ارایه مطالب و تجربیات جدید شما در سایت.

علیک سلام، پیشنهاد خوبی است. البته این پیشنهاد در دستور کار به روز آوری وب سایت مشاور مدیریت هست، لیکن تا کنون فرصت نشده است و تنها توانسته ام برای هر عنصر استاندارد عکس هایی که بیانگر برخی مفاهیم است را قرار بدهم. امیدوارم فرصت تشریح الزامات نیز بوجود آید.

ابزار توفان ذهنی

مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند یکی از مدیران محترم دو نکته تجربی خودشان را درباره توفان ذهنی (بارش افکار، بسیج اندیشه ها و یا هر نامی که شما به آن می دهید) به شرح زیر بیان داشته اند که خالی از فایده نیست. امید است مورد استفاده قرار گیرد. ادامه . . .

آیا هکر ها کسب و کار شما را به مخاطره افکنده اند؟

مدیریت محترم، سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) راه حلی را برای رفع مخاطرات هکر هایی که کسب و کار شما را تهدید می کنند پیشنهاد کرده است.
تمام سازمان ها در معرض حملات سایبری هستند. از این رو استاندارد جدید ایزو برای تداوم بخشیدن به فرایندهای مدیریت کسب و کار که نیازمند پتانسیل بالا برای بهبود اقدامات امنیتی بوده و باید در برابر حملات سایبری ایستادگی نمایند منتشر گردیده است.

استاندارد ایزو 27031:2011 با عنوان فناوری اطلاعات -- فنون امنیتی -- خطوط راهنما برای اطلاعات و فناوری ارتباطات و آمادگی برای تداوم کسب و کار، توصیه های مفیدی برای همه سازمان های آگاه و ایمن فارغ از اندازه، پیچیدگی و مخاطرات آنها، را ارایه کرده است.
اطلاعات و فناوری ارتباطات به صورت قسمتی بحرانی از زیرساخت تمام سازمان های عمومی، خصوصی و داوطلبانه درآمده است. ازدیاد خدمات شبکه ای و توانایی سیستم ها و نرم افزارهای کاربردی نیاز سازمان ها به برخورداری از امنیت در حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات را دو چندان ساخته است. شکست این سیستم ها تاثیر مستقیمی بر تداوم عملیات کسب و کار سازمان ها خواهد داشت. . . 
این مطلب ترجمه بخشی از خبر جدید سازمان ایزو است و شما می توانید متن کامل آن را در اینجا بخوانید.