مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

اوباما و ما !

باراک اوباما، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، ممکن است ناچار به کنار گذاشتن پست الکترونیکی شود. به گزارش بی بی سی، اوباما پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی سیگار را ترک کرده بود و مشاورانش می گویند او این بار مجبور به ترک یکی دیگر از عادت های روزانه خود است.

مشاوران اوباما در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز، علت کنار گذاشتن ای میل را قوانین مربوط به شفاف سازی در آمریکا عنوان می کنند که بر اساس آن متن مکاتبات رئیس جمهوری در اختیار عموم قرار می گیرد. بیل کلینتون و جورج بوش در دوران ریاست جمهوری خود از ای میل استفاده نکردند؛ ولی هیچ کدام از این دو تن همانند باراک اوباما به استفاده از پست الکترونیکی عادت ندارند. اوباما به خاطر کاربرد تلفن همراه بلک بری که ای میل را به طور ٢٤ ساعته در اختیار او می گذارد، مشهور است. در طول مبارزات انتخاباتی، بلک بری اوباما از او جدا نشد و حتی یک بار که برای تماشای مسابقه فوتبال دخترش رفته بود، حین تماشای بازی به پاسخگویی به ای میل هایش مشغول بود. میشل اوباما آن روز در برابر دوربین های تلویزیون به آرامی به روی دست همسرش، باراک اوباما زد تا بلک بری را کنار بگذارد و به تماشای مسابقه فرزندش مشغول شود.

هنوز تصمیم گیری نهایی درباره نحوه کاربری پست الکترونیک به وسیله باراک اوباما اتخاذ نشده است. در این حال، او نخستین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که برروی میز کارش لپ تاپ (رایانه همراه) خواهد داشت. یکی از راه حل های پیشنهاد شده برای حل مشکل کاربری ای میل به وسیله اوباما، امکان دریافت نامه های الکترونیکی به وسیله او و عدم پاسخ گویی به آن هاست. مشاوران اوباما به نیویورک تایمز گفته اند در طول مبارزات انتخاباتی به ندرت یادداشت ها را چاپ می کردند زیرا آن ها را به طور مستقیم به بلک بری او می فرستادند. این روزنامه در ادامه نقل قول از مشاوران آقای اوباما می نویسد در خیلی از موارد ای میل های باراک اوباما را بین ساعت های یک تا سه بامداد دریافت کرده اند و این در حالی بوده که این نامه ها دارای نثری  روان و بدون اشتباه و فاقد هرگونه مختصر نویسی بوده اند.

کارشناسان با اشاره به قانون «بایگانی مکاتبات رئیس جمهوری» که کاربری ای میل را برای آقای اوباما مشکل می کند، می گویند مشکل دیگر خطر امنیتی هک شدن پست الکترونیک و دسترسی افراد غیر مجاز به مکاتبات شخص اول کشور است. خطر دیگر احتمال رهگیری مکان حضور رئیس جمهوری به وسیله ره گیری تلفن همراه اوست. البته باراک اوباما می تواند مانند ال گور، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از یک نشانی الکترونیک دولتی برای مکاتبات ای میلی خود استفاده کند. مایک مک کاری، یکی دیگر از سخنگویان سابق کاخ سفید می گوید: «او رئیس جمهور است. او مختار است که بخواهد به حمل بلک بری خود ادامه دهد.» منبع: روزنامه خراسان

نوشابه های گازدار مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند

اداره کل استاندارد استان قم توصیه کرد: از مصرف نوشابه های تولیدی توسط دستگاههای نوشابه ساز در اغذیه فروشی ها خودداری نمایید.

مهندس پروانه مسئول اجرای استاندارد استان قم با بیان اینکه انواع نوشابه های گازدار مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند اظهار داشت :اکثر کارخانجات تولید کننده نوشابه در کشور دارای علامت استاندارد هستند .
وی در خصوص نوشابه های تولیدی توسط دستگاههای نوشابه ساز در اغذیه  فروشی ها گفت:تا کنون تاییدیه ای توسط سازمان استاندارد برای این نوشابه ها صادر نشده است.

مهندس پروانه با بیان مطالب فوق افزود جهت گازدار نمودن نوشابه  ساخته شده ،معمولا" در اغذیه فروشیها از مخازن تحت فشار (سیلندر)حاوی گاز  co2 می شود ،که سیلندرهای تحت فشار طبق مقررات سازمان استاندارد مشمول استاندارد اجباری بوده و بایستی استاندارد باشند و در صورت استفاده از سیلندرهای غیر استاندارد ،بطور حتم خطراتی متوجه استفاده کنندگان (اغذیه فروشی هاو مشتریان )آن خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ظروف  مورد استفاده در اغذیه فروشی ها گفت :ظروف مورد استفاده در اغذیه فروشیها استریل نمی باشد ونظارتی از سوی سازمان استانداردبر آنها انجام نمی گیرد ضمن اینکه ممکن است درتهیه این ظروف از مواد ضایعاتی استفاده شده باشد که مورد تایید اداره کل استاندارد نیست و در صورتیکه آب و عصاره آن از لحاظ کیفی مشکل نداشته باشد احتمال آلودگی ثانویه محصول میباشد لذاتوصیه می شود  از نوشابه های بسته بندی شده دارای علامت استاندارد و علامت تجاری مشخص و دارای تاریخ مصرف استفاده شود.

مهندس عاملی کارشناس صنایع غذایی اداره کل استاندارد قم ضمن اشاره به آلودگی از طرق مختلف در نوشابه ها ی ساخته شده در اغذیه فروشیها اظهار داشت :چنانچه کلیه مواد شامل عصاره ،شکروآب عاری از هر نوع آلودگی باشد ولی تهیه نوشابه در شرایط کاملا بهداشتی صورت نپذیرد موجب آلودگی نوشابه شده و درنهایت ناراحتی های گوارشی و پوستی بدنبال خواهدداشت.  

منبع: اخبار اداره کل روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

پرسش و پاسخ های متداول - ایزو ۹۰۰۱

 

تا کنون تماس های فراوانی از شهرهای مختلف کشور داشته ام و مدیران محترم سازمان های تماس گیرنده می خواستند بدانند که نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چگونه است. از آنجا که بسیاری از پرسش و پاسخ های مرتبط با این موضوع متداول شده است و ممکن است سایر مدیران محترم هم این گونه پرسش ها را داشته باشند ولی فرصت لازم برای تماس را پیدا نکنند؛برآن شدم که سندی را تحت عنوان پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را تدوین نمایم. 

شما می توانید سند پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را اینجا مشاهده فرمایید. سند یاد شده با توجه به درخواست های مطرح شده بازنگری و به روز خواهد شد. خوشحال خواهم شد بنده را از نقطه نظرات گرانبهای خود برای تکمیل این سند مطلع فرمایید. 

فیلم مراسم مذهبی و سنتی

در پی طرح برخی ابهامات و نگرانی‌ها در خصوص اجرای یک مراسم مذهبی و سنتی در حاشیه دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توضیحاتی را ارایه کرد. برای دریافت فیلم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه ادامه توضیحات به اینجا بروید. 

حکایتی از کریم خان زند

مردی به دربار خان زند می رود و با ناله و فریاد می خواهد تا کریمخان را ملاقات کند...
سربازان مانع ورودش می شوند! خان زند در حال کشیدن قلیان ناله و فریاد مردی را می شنود و می پرسد ماجرا چیست؟
پس از گزارش سربازان به خان ؛ وی دستور می دهد که مرد را به حضورش ببرند...
مرد به حضور خان زند می رسد و کریم خان از وی می پرسد : چه شده است چنین ناله و فریاد می کنی؟
مرد با درشتی می گوید: دزد ، همه اموالم را برده و الان هیچ چیزی در بساط ندارم !
خان می پرسد وقتی اموالت به سرقت میرفت تو کجا بودی؟!
مرد می گوید من خوابیده بودم!!!
خان می گوید خب چرا خوابیدی که مالت را ببرند؟
مرد در این لحظه آن چنان پاسخی می دهد که استدلالش در تاریخ ماندگار می شود و سرمشق آزادی خواهان می شود ...
مرد می گوید : من خوابیده بودم ، چون فکر می کردم تو بیداری...!

خان بزرگ زند لحظه ای سکوت می کند و سپس دستور می دهد خسارتش از خزانه جبران کنند و در آخر می گوید : این مرد راست می گوید ما باید بیدار باشیم. 
منبع: ایمیل یکی از دوستان

مشتری در جایگاه شریک

عوامل مهم در ایجاد مشارکت مشتری در سازمان 

۱- سخاوت 

۲- تعهد 

۳- آرزو 

۴- حقیقت 

۵- متانت 

برای مطالعه تمام مقاله اینجا کلیک کنید.