مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آغاز کسب و کاری جدید به جای بازنشستگی

 بیزینس ویک بررسی کرد: ریک کاکس در سن 55سالگی بازنشسته شد؛ اما دست از کار نکشید. در عوض پایگاه داده‌هایی را راه‌اندازی کرد که اطلاعات خود را به بنگاه‌های املاک و اینجا کلیک کنید.مستغلات می‌فروشد.

این اولین باری بود که ریک اقدام به کارآفرینی کرد و امید داشت همان میزان انرژی خلاق خود را که طی خدمت 32 ساله خود مصرف کرده بود، در این کسب و کار جدیدش به کار گیرد.
حدود 20درصد از کل نیروی کار بالای 50سال ایالات متحده خوداشتغال هستند و یک سوم این کارکنان پس از سن 50سالگی گذار از اشتغال برای کارفرما را به سمت خوداشتغالی طی کردند. تغییر وضعیت به سمت کارآفرینی یکی از روش‌های فعال ماندن است.
دبورا راسل مدیر مسائل نیروی کار در مرکز ای‌ای‌آرپی با ذکر این مطلب می‌گوید: اما مردم باید بدانند که قرار است به چه دست یابند. «شاید آنهایی که این کار را پیش از این انجام نداده‌اند، انتظارات غلطی داشته باشند و فکر کنند کار کردن برای خود به معنای استرس کمتر و تقاضای کمتر است؛ در حالی که در واقعیت ممکن است درست عکس این باشد.»
در شرایطی که شروع یک کسب و کار در هر سنی یک چالش قابل ملاحظه محسوب می‌شود، اگر کسی دیرتر شروع به راه‌اندازی یک کسب‌وکار کند، نسبت به جوان‌ترها با موانع و مشکلات متفاوتی روبه‌رو خواهد بود. به خصوص وقتی بحث تامین بودجه، بیمه‌درمانی، مدیریت امور مالی شخصی و برنامه‌ریزی برای دستیابی به موفقیت مطرح می‌شود. افراد جوان‌تر می‌توانند سال‌های عمر خود را صرف این کنند که یک شرکت را به شرکتی سودده تبدیل کنند و در صورت عدم موفقیت به مشاغلی که برای آن حقوق می‌گیرند، بازگردند؛ اما افرادی که سنشان بالای 50سال است، شاید آن انعطاف‌پذیری لازم را برای مقابله با چنین ضررهایی نداشته باشند.
کارشناسان می‌گویند: کارآفرینانی که سن بیشتری دارند، نیازمند برنامه‌ریزی با دقت‌تری هستند تا بتوانند اقدامات حرفه‌ای خود را با اهداف زندگیشان همسو سازند.
کاکس که پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار خود با مرکز مشاوره‌ای مشاوران کسب‌وکارهای کوچک آمریکا مشورت کرده بود، یک کارآفرین ایده‌آل در دوران بازنشستگی محسوب می‌شود.
او در سلامت کامل به سر می‌برد، مجرد بود، فرزندی نداشت و سرمایه کافی در اختیار داشت: اما با وجود همه این امتیازات خودش می‌گوید که مطمئن نبود چه پیش می‌آید و نگران مسائلی چون پول و زمان برای شروع فعالیتش بود.
در نظر گرفتن ریسک مالی
تصمیم‌گیری در مورد میزان ریسک مالی اولین پرسشی است که کارآفرینان مسن هنگام تدوین طرح اقتصادی فعالیت اقتصادیشان با آن مواجه می‌شوند.
کن ‌یانسی مدیر اجرایی مرکز اسکور می‌گوید: «شاید یک نفر آن قدر مطمئن باشد که همه پس‌انداز خود را به خطر اندازد، اما سایرین می‌خواهند مطمئن شوند که پس‌اندازهایشان در فضایی امن به کار می‌رود؛ طوری که هیچ خطری در کار نیست.
باید به طور شفاف بدانید که چه مقدار پول می‌خواهید برای دوران بازنشستگی خود کنار گذارید و هر چه اضافه‌تر از آن در اختیار داشتید، می‌تواند به مثابه بودجه شروع یک کسب و کار جدید برایتان باشد.
ساختار کسب و کارتان نیز نکته‌ای کلیدی است. آیا قرار است یک شرکت بزرگ داشته باشید یا شرکتی با مسوولیت محدود؟ اگر مسوولیت‌های شرکتتان محدود باشد، در برابر ادعاهای آینده علیه شرکتتان مصون خواهید ماند. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که شدت کار می‌تواند بر سلامتیتان تاثیر گذارد و اگر با پرونده‌ای علیه شرکت مواجه شوید، سلامتیتان به خطر خواهد افتاد.

منبع خبر:باشگاه شش میم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد