مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

خطا ناپذیرسازی فرایند ممیزی

کلیک کنید.آیا ممیزی نوعی هزینه به حساب می آید و اگر پاسخ مثبت است آیا خود نیز احتیاج به ممیزی دارد تا از افزایش هزینه های بعدی جلوگیری شود؟ این پرسشها، ما را تا این باور می برند که ممیزی به صورت کلی در چارچوب یک سیستم در جست وجوی نقاط ضعف‌‌ هایی است که خود باعث افزایش هزینه در تمام سیستم می شوند. این میان هزینه های کیفیت که خود به هزینه های ارزیابی و پیشگیری تقسیم می‌شود مطرح است. در اینجا باید پرسید که جایگاه ممیزی کیفیت کجاست؟ شاید بتوان گفت ممیزی کیفیت اثربخش که به ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت در دستیابی به اهداف سازمان و شناسایی نقاط بالقوه بهبود، توجه دارد، بخشی از هزینه های پیشگیری به حساب آید.
ممیزی را که به‌واسطه آن می‌توان مشکلات احتمالی و ریشه‌های آنها را شناسایی کرد باید جزو دسته هزینه های پیشگیری دانست. بنابراین فرق است میان یک سیستم اثربخش و یک گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت نصب شده روی دیوار که برای هردو هزینه های قابل توجهی پرداخت شده است. انگیزه‌ای که مدیریت ارشد یک سازمان برای هزینه‌کردن مدنظر دارد و انتظاری که سهامداران از هزینه سرمایه خود و انتظار بازگشت حداقل سرمایه خود در یک بازده زمانی دارند، قابل تامل است.
در بخش نخست این گزارش ویژه وضعیت فعلی ممیزی سیستم های مدیریت در سازمانهای داخلی بررسی و سعی شد تا به موضوعاتی چون نقش سرممیزان ما در ایجاد ارزش افزوده در فرایند ممیزی خود پرداخته شود.
در این بخش از گزارش سعی شده است، خطاناپذیرسازی فرایند ممیزی، معیارهای صلاحیت برای ممیزان و سرممیزان و نیز عواملی که موجب موفقیت آنها در فرایند ممیزی‌شان می‌شود بررسی گردد. برای ادامه مقاله
اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد