مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

پرسش و پاسخ های متداول - ایزو ۹۰۰۱

 

تا کنون تماس های فراوانی از شهرهای مختلف کشور داشته ام و مدیران محترم سازمان های تماس گیرنده می خواستند بدانند که نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چگونه است. از آنجا که بسیاری از پرسش و پاسخ های مرتبط با این موضوع متداول شده است و ممکن است سایر مدیران محترم هم این گونه پرسش ها را داشته باشند ولی فرصت لازم برای تماس را پیدا نکنند؛برآن شدم که سندی را تحت عنوان پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را تدوین نمایم. 

شما می توانید سند پرسش و پاسخ های متداول ایزو ۹۰۰۱ را اینجا مشاهده فرمایید. سند یاد شده با توجه به درخواست های مطرح شده بازنگری و به روز خواهد شد. خوشحال خواهم شد بنده را از نقطه نظرات گرانبهای خود برای تکمیل این سند مطلع فرمایید. 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 17:50

با سلام به نظر شما با توجه به اینکه در یک سری از سازمانها ایزو 9001 بیشتر ساخته می شود (سابقه وسند سازی ) تا اجرا و گذشته از مقوله رقابت چه لزومی دارد سازمانهای ما اقدام به کسب گواهینامه وتلاش برای حفظ آن نمایند با تشکر

علیک سلام
در برخی موارد حق با شماست و بجای مستندسازی؛سندسازی صورت می گیرد. البته گواهینامه ایزو برای رقابت هم دیگه حالا مناسب نیست؛ در داخل که اعتبار نداره و در خارج کشور هم که جزو استانداردهای سطح پایین محسوب می شه.
اما یک نکته وجود داره ! اجازه بدید یه مثال بزنم :
اگه قرار باشه شما برای پیشبرد کارهاتون از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کنید آیا نباید کار با این نرم افزارها را رو بلد باشید؟
حالا از اون مهمتر شما می خواهید سازمان خودتون را اداره کنید خوب اولین پرسشی که مطرحه اینه که چه جوری؟ با کدام دانش مدیریتی؟
استاندارد ایزو ۹۰۰۱ یک راهنمای خوب برای اداره تمام قسمت های تاثیر گذار در اداره یک سازمان هست.
البته با توجه به پرسش خوب شما بنده مصمم شدم در سند پرسش های متداول ایزو ۹۰۰۱ به این پرسش به طور مفصل پاسخ بدم لیکن در این قسمت تنها به همین مقدار بسنده می کنم.
پاینده باشید !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد