مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

مدیریت فرآیند چیست؟

در سال 1985 هنگامیکه مایکل پورتر برای اولین بار زنجیره ارزش را تعریف کرد، فرآیندهای تشکیل دهنده زنجیره ارزش را به دو گروه تقسیم نمود:
1. فرآیندهای اصلی  (Core Processes) که برای محصول یا خدمات تولید شده سازمان ارزش افزوده ایجاد می کنند
2. فرآیندهای پشتیبان که برای توانمند سازی فرآیندهای اصلی ضروری هستند

 در اوایل دهه نود، این تقسیم‌بندی در میان آن‌هایی که درگیر بازمهندسی (Reengineering) فرآیندهای کسب و کار (BPR) شدند، عمومیت یافت. در همین زمان، یک نظریه دیگر مطرح شد که بر روی دسته سوم از فرآیندها تمرکز می کرد، این دسته سوم فرآیندهای مدیریت بودند. راملر و براچه(Rummler and Brache)، برای مثال، بیان کرده‌اند که هر تیم بازمهندسی باید همواره هم به فرآیندی که بازطراحی می‌شود و هم به مدیریت فرآیند توجه کنند. اندکی بعد، موسسه مهندسی نرم افزار (Software Engineering Institute) بر روی نیاز برای تغییر فرآیندهای مدیریت برای حرکت به سطح بعدی از مدل بلوغ توانمندی CMM تمرکز کرد. و بعدها در دهه نود، هنگامیکه انجمن مربوط به زنجیره تامین مدل SCOR را ارائه دارد، فرآیندها را تحت سه گروه فرآیندهای اصلی، فرآیندهای توانمندساز و فرآیندهای برنامه‌ریزی در جهان توصیف کرد. امروزه اکثر تحلیل گران بین فرآیندهای اصلی، پشتیبان و مدیریتی این تمایز را قائل می‌شوند. 
 
متأسفانه برای اغلب افراد خیلی واضح نیست که یک فرآیند مدیریت چگونه تشکیل می‌شود و این موضوع برای سازمان‌هایی که تلاش می‌کنند معماری فرآیند کسب و کارشان را تعریف کنند، موجب افزایش اشتباهات می‌شود. این موضوع هنگامی پیچیده‌تر می‌شود که سازمان‌ها یک پروژه تغییر فرآیند را آغاز می‌کنند و می‌خواهند بدانند که تیم بازطراحی باید به راهی که مدیریت فرآیند کارش را انجام می دهند نیز وارد شوند یا نه. دراینجا موضوع با یک مثال از یک پروژه بازطراحی فرآیند آغاز می‌شود.  

ادامه مقاله اینجا است.

نظرات 1 + ارسال نظر
دلتنگ باران سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 10:00 http://ofoghziba.blogsky.com

سلام مشاور جان
خواهشمندم مرا راهنمایی کنید .
پدرم 77 ساله ودارای سواد ابتدایی هست اما عاشق قانون و حقیقت .
ما یک ملک قباله ای داریم که شامل تعدادی مغازه هستند که 2مورد آن سرقفلی و مابقی در اجاره عادی میباشد.
اولین سوال اینکه اداره مالیات ,مالیات سالیانه را بر اساس ارزش منطقه باید بگیرد یا بر اساس میزان اجاره؟(البته قابل توجه اینکه پدرم قبلا بر اساس ارزش منطقه مالیات حدود 180,000تومن میداد اما دو سال است که بر اساس اجاره نامه مالیات پرداخت میکنند حدودا 1,600,000 تومن ! املاک ما در منطقه تجاری خوبی واقع است چون اخیرا میزان اجاره ها زیاد شده اداره مالیات مجاز است که چنین عمل کند؟!.)
از آنجا که پدرم برای هر مغازه بصورت مجزا از اداره ثبت احوال کدپستی دریافت کرده لذا برای هر مغازه با کدپستی مشخص اظهار نامه به اداره دارایی رائه میدهد .با اینکه بارها درخواست کرده که برای هر مغازه با کدپستی مشخص فیشهای مالیاتی جداگانه ای صادر کنند اما اداره دارایی امتناع میکند .حتی اخیرا قانون اداره ثبت را که باید کدپستی ملک الزاما باید آورده شود اما مسیولین وکارکنان اداره مالیات اهمیتی به حرفهای پدرم قایل نیستند و برای همه املاک (اجارهای و سرقفلی)فقط و فقط یک فیش مالیاتی صادر میکند .که این باعث سردرگمی فرد شده و کاملا خلاف مقررات بنظر میرسد!
سوال دوم اینکه ما چگونه میتوانیم برای هر مغازه با کدپستی مشخص فیش مالیاتی با همان کد پستی دریافت کنیم تا همه چیز واضح وشفاف باشد. ؟
لطفا در وبلاگم پاسخ را بگذارید.

علیک سلام
ببخشید من در این زمینه تخصص ندارم و نمی دانم چه چیزی باعث شده شما این مساله ها را برای بنده مطرح کرده اید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد