مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

شاخص های بهره وری در ایران طی 40 سال گذشته

برای دیدن تصاویر بیشتر از بهره وری کلیک کنید. ۱- شاخص بهره وری کل در ایران از رقم ۱۰۰ در سال ۱۳۴۴ به رقم ۸۸ در سال ۱۳۸۵ رسیده و به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است. این کاهش شاخص به این خاطر بوده است که نتوانستیم بر منابع فیزیکی؛ پول؛ سرمایه و نیروی انسانی خود در این سال ها مدیریت کنیم. 

۲- شاخص بهره وری نیروی کار ایران طی ۴۰ سال گذشته دو برابر شده است. افزایش شاخص بهره وری نیروی کار به معنی استفاد بهینه مدیریت از نیروی انسانی نبوده بلکه به این معنی است که برای ارتقاء این شاخص سرمایه گذاری شده است. 

۳- شاخص بهره وری سرمایه نیز در ایران از عدد ۱۰۰ در سال ۱۳۴۴ به عدد ۳۰ در سال ۱۳۸۵ رسیده است و این کاهش ۷۰ درصدی به معنی استفاده بیهوده از پول و سرمایه در ایران بوده است.  

۴- بهره وری سهم مدیریت؛ در توسعه یک کشور است. 

۵- شاخص ۴۰ سال بهره وری در ایران موید این مطلب بوده که نقش مدیریت در توسعه کشور موثر نبوده بلکه سبب ناکارآمدی و هدر رفت سرمایه در ایران نیز شده است. 

۶- اتکا به اقتصاد تک محصول نفت عامل اصلی عدم بهره وری در ایران شده است. 

۷- شاخص های بهره وری در زیر بخش های انرژی و صنعت اسف بار و شاخص بهره وری کشاورزی ایران به مراتب بهتر از سایر صنایع است چرا که این حوزه توسط بخش خصوصی و کشاورزان اداره می شود. 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد