مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

مشکلات استقرار کنترل مدارک ایزو در سازمان ها

در سازمان هایی که یکی از انواع گواهینامه­های ایزو را دریافت کرده اند عملیات کنترل و توزیع مدارک و مستندات کیفیت یکی از معضلات اصلی واحد تضمین کیفیت بوده و بیشتر وقت کارشناسان تضمین کیفیت را کارهای تکراری مربوط به توزیع مدارک تلف می نماید. همان طوری که در تصویر زیر دیده می شود فرایند کنترل مدارک و  مستندات کیفیت دارای 4 مرحله بوده و مرحله توزیع مدارک بزرگترین و دردسر سازترین این مراحل می باشد.تصویر چرخه حیات یک مدرک شرکت ایده نما

بدیهی است که هرچه سازمان ها وسیع تر بوده و دارای چارت سازمانی بزرگتری نیز باشند کارهایی مانند توزیع مدارک معتبر به تک تک واحدهای سازمانی و جمع آوری مدارک منسوخ و خارج از رده از این واحدها نیاز به زمان کارشناسی بیشتری داشته و طبیعتا احتمال بروز خطای انسانی را نیز بشدت بالا می برد .
بعضی از اصلی ترین مشکلات استقرار سیستم کنترل مدارک و مستندات کیفیت در سازمانها عبارتند از :

* بالا بردن شدید کاغذ بازی و بوروکراسی در سازمان ها 

* عدم انعطاف مناسب در مواقعی که تغییرات سازمانی بوجود می آید (مانند ادغام چند واحد و یا ایجاد یک واحد جدید) بطوری که انبوهی از مدارک باید منسوخ شده و تعداد زیادی زونکن با مدارک جدید باید ایجاد گردد . 

* عملیات های مربوط به تولید و کنترل مدارک عموما کارهایی تکراری بوده و خیلی زمانبر هستند بطوری که در سازمان های بزرگ ممکن است توزیع یک مدرک تا یک هفته بطول بیانجامد.

* در سازمان هایی که دارای شعب متعدد (یا کارخانه و دفتر مرکزی) هستند تحت کنترل داشتن مدارک معتبر در واحدها و شعب مختلف کاری زمانبر و پر دردسر بوده و در عین حال احتمال بروز خطای انسانی نیز بالا می باشد.

* عملیات تهیه کپی از مدارک معتبر؛ زدن مهر سبز؛ زدن مهر مسوخ؛ تهیه فهرست اصلی مدارک؛ آماده کردن زونکن مدارک واحدها و ..... کارهایی غیر کارشناسی بوده و کارشناسان تضمین کیفیت از انجام این کارهای چندان رضایتی ندارند چرا که اعتقاد دارند این عملیات را یک نفر معمولی هم می تواند انجام دهد و احتیاجی به کارشناس ایزو شدن نیست.

* در اکثر سازمان ها تحت کنترل داشتن چندین کپی از مدارک معتبر در واحدهای سازمانی یک دردسر بزرگ بوده و عموما در ممیزی های داخلی و خارجی مشکل ساز می باشد.برای مشاهده ادامه مطلب روی عکس کلیک کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 14:54

اگه بتونی کتاب موبایل برای رشته ی صنایع تو وبلاگت بذاری عالی میشه

انشاءالله ! ولی من راجع به کتاب های دیگه امتحان کردم خیلی کاربرد نداره.

Coancidence چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 22:06

با سلام و خسته نباشید
من دانشجوی علوم پزشکی هستم و دارم یک کار پژوهشی راجع به مدیریت استراتژیک در بیمارستان انجام میدم میتونید در زمینه مدیریت استراتژیک منابع معتبر فارسی و لاتین به من معرفی کنید؟
با تشکر

باسلام
با کلمه ؛مدیریت استراتژیک؛ در وبلاگ بنده جستجو فرمایید نتایجی حاصل خواهد شد که اگر مناسب نبود با ایمیل بنده در تماس باشید تا مطالب دیگری برایتان ارسال شود.
به امید دیدار مجدد!

Coancidence جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 10:15

Thank you, Once more your attention in this regard is highly valued and appreciated

! your welcom

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد