ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
ابزارهای آماری کنترل کیفیت که به ابزارهای «کنترل کیفیت جامع» نیز مشهور میباشند برای کشف، تجزیه و تحلیل و ارائه راه حل برای مسائل و مشکلات آموزش داده میشوند. در اینجا به معرفی مختصر برخی از این ابزارها میپردازیم:
کتاب"استراتژی اقیانوسآبی" توسط دو تن از اساتید مدیریت و استراتژی دانشگاه هاروارد و موسسه توسعه مدیریت اینسید فرانسه آقای پرفسور دبلیوچانکیم و خانم دکتر رنهمابورن درسال 2005 بهرشته تحریر درآمدهاست و رویکردی جدید و نظاممند را در عرصهی رقابت ارایه میکند. این کتاب تاکنون هرساله جزو فهرست پرفروشترین کتابهای جهانی بوده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به 41 زبان بینالمللی، بهچاپ رسیدهاست. ایدهی اصلی این کتاب برگرفته از خلق ارزش توسط شرکت و خریداران محصولات شرکت بر پایهی "استراتژیهایتمایز" و "رهبریهزینه" آقای مایکلپورتر و همسویی ارزش و سودحاصل از محصول برای دو طرف است. این استراتژی جدید در نتیجهی مطالعه و پژوهش در حوزه 150 حرکت استراتژیک در بیش از 30صنعت ودر حدودیکقرن (2000-1880) تدوین شده است.
این کتاب علاوه بر تعداد زیادی مطالعهی موردی؛ رویکردها، چارچوبهای نظری و نیز ابزارهایکاربردی زیادی را برای ایجاد این نوع جدید استراتژی ارایهمیکند. نویسندگان این کتاب اعتقاد دارند در آیندهای نزدیک موفقیت شرکتها نه بر اساس رقابت وکسب سهم بازار رقبا- که از آن به "استراتژی اقیانوسقرمز" نام میبرند- بلکه براساس ایجاد بازارهایجدید برای رشد و توسعه است و این برندهترین سلاح برای جنگهای آینده بین شرکتها خواهد بود.
خلقارزش و نوآوری، هستهیاصلی اینکتاب است. در واقع محققان و نویسندگان این کتاب بهاین نتیجهی مهم رسیدهاند که "نوآوری ارزش" که آنرا زیربنای استراتژی اقیانوسآبی مینامند، بهجای تمرکز بر مبارزهی رقابتی، بر عدم توجه به رقابت متمرکزمیشود. نوآوری ارزش بهطور یکسان بر ارزش و نوآوری تاکید دارد و شیوهی نوین تفکر دربارهی تدوین و اجرای استراتژی است که به خلق اقیانوسآبی و کنارهگیریاز رقابت منتجمیشود. نکتهیمهماینکه، نوآوریارزش یکیاز استراتژیهای مبتنی بر رقابت و رایج را بهچالش میکشد: انتخاب ارزش یا هزینه. معمولا اعتقاد بر این است که شرکتها یا میتوانند ارزش بیشتری برای مشتریان و البته با هزینهی بالاتر ایجاد یا ارزش قابل قبولی با هزینهی کمتر، خلقکنند. برخلاف ایناعتقاد، شرکتهایی که بهدنبال خلق اقیانوسآبی هستند، بهطور همزمان به دو موضوع استراتژی تمایز و هزینهپایین میپردازند.
منبع خبر؛اطلاعیه ایمیل شده از ؛بانک اطلاعات مدیران صنعت کشور؛
طراحی انگلیسی با هدف متمرکز کردن افکار بر شیوه های نامناسب مصرف انرژی و تصحیح این شیوهها، لامپی ابداع کرده است که تنها با ریخته شدن مقداری از خون انسان درون حباب شیشه ای روشن خواهد شد. به گزارش مهر، اگر برای هر بار روشن کردن چراغی به مقداری از خون شما نیاز باشد، فکر می کنید چند بار در روز یا شب، چراغ ها را روشن میکنید؟این ایده ای است که در پس ابداع لامپهای خونی قرار دارد. این لامپ ها توسط یک طراح انگلیسی ابداع شده است تا مصرف کنندگان انرژی را بیشتر به فکر وادارد.در این ابداع ماده لومینول، ماده شیمیایی که از آن در علوم جرم شناسی برای ردیابی خون در صحنه های جنایت استفاده می شود، به عنوان ماده روشن کننده مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده با آهن موجود در سلول های خون واکنش نشان میدهد و درخششی آبی رنگ ایجاد می کند.برای روشن شدن این لامپ در ابتدا باید مقداری پودر فعال کننده به آن افزوده شود سپس با شکستن قسمتی از حباب لامپ و ریختن مقداری خون در حباب، لامپ روشن خواهد شد. به اعتقاد تامپسون در صورتی که مصرف انرژی به گونه ای برای انسان گران تمام شود، شاید بتواند به گونه ای متفاوت درباره آن فکر کند و نحوه استفاده آن را تغییر دهد.کاربر برای استفاده از چنین لامپی باید بسیار فکر کند و تنها در صورت نیاز از آن استفاده کند زیرا این لامپ تنها یک بار و با کمک خون کاربر روشن خواهد شد. به این شکل افراد میتوانند عادت های نامناسب خود را در استفاده از انرژی تغییر دهند و قبل از هدر دادن منابع محدود انرژی درباره آن بیشتر فکر کنند. خبر از ؛روزنامه خراسان؛
با مراجعه به سایتی که در این پست به شما معرفی خواهد شد، می توانید خود ارزیابی مهییجی از خودتان داشته باشید. کافیست با توجه به موضوعی که در هر صفحه مطرح می شود تصویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کار ادامه خواهد داشت تا اینکه ارزیابی از طریق تصاویر مورد علاقه شما در هر زمینه پایان پذیرد سپس وب سایت از شما می خواهد تا حساب کاربری خود را بسازید و بعد تحلیلی از شخصیت شما ارایه خواهد کرد. به نظر من که خیلی جالب و مهییج بود حتما شما هم آن را امتحان کنید. لطفا اینجا را کلیک کنید.
از زمان شروع کار با اینترنت و تجارت الکترونیک، نکات و درس های زیادی یاد گرفته ام که دوست دارم برخی از مهم ترین آنها را با شما به اشتراک بگذارم. ادامه مقاله اینجا است.
با اینکه شعار روز جهانی استاندارد برای سال ۲۰۰۹ از سوی سازمان ایزو مشخص و منتشر گردیده است ولی متاسفانه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی از این مهم غافل بوده و تا این تاریخ متن اعلامیه روز جهانی استاندارد سال ۲۰۰۸ را از روی وب سایت خود برنداشته و آن را به روز نکرده است.
پیش بینی می گردد پاسخ موسسه استاندارد به این عدم انطباق این خواهد بود که هنوز به روز جهانی استاندارد که ۱۴ اکتبر هر سال است نرسیده ایم.
مقابله با تغییرات آب و هوا از طریق استانداردها