ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در شماره حاضر (بخش دوم و پایانی میزگرد) دو محور عمده دیگر بـحث یعنی مشاوره مدیریت، جوایز مدیریتی و کارایی یا ناکارایی جایزهها مورد کندوکاو نقادانه و آسیبشناسی کارشناسانه شرکت کنندگان در بحث قرار میگیرد.
صاحبنظران شرکت کننده در زمینه این دو محور نیز بیان متفاوتی را بویژه در مورد آثار مثبت و منفی جوایز ابراز کردهاند؛ به طوری که یک دیدگاه به این سخن اشاره دارد که ساز و کارهای اهدای جوایز، اگر مبتنی براصول، قواعد و معیارهای روشن نباشد، به نتایجی ناخوشایند خواهد انجامید. دیدگاهی دیگر، اهدای جایزهها را ایجاد یک فضای تجملی و تفننی دانسته که نه مبتنی بر مدلی است و نه برپایه ارزیابی درست صورت میگیرد. در زمینه مشاوره نیز نظرهای مثبت کمتر به چشم میخورد و اغلب بر این باورند که مشاوران ما از دانش روز عقب هستند، انتخاب آنان بر معیارهای کیفی استوار نیست و تقاضای مشاوره نیز بر پایه مساله واقعی شکل نمیگیرد. تحلیل بیشتر آسیبشناسانه توسعه علم مدیریت در کشور بویژه در دو حوزه «مشاوره مدیریت» و «جوایز مدیریتی» را در اینجا میخوانیم.