مشاور مدیریت
مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مهر 1394
ش ی د س چ پ ج
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
بایگانی
موضوع بندی

 

یکشنبه 17 مرداد 1389
محل کار یا خانه
مدیریت محترم، به نظر شما آیا می توان محیط کار را به گونه ای ساخت که رفتاری مشابه این نماهنگ پیش نیاید؟ البته بعضی ها یک کارهایی کردند. (برای دیدن تصاویر بیشتر عبارت Google office را گوگل کنید).
 
 

شنبه 16 مرداد 1389
علت مرگ بیمار تخت 13

چند وقتی بود در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان معروف، بیماران تخت 13 حدود ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه جان می سپردند و این موضوع ربطی به نوع بیماری و شدت و ضعف مرض آنان نداشت. این مسئله باعث شگفتی پزشکان آن بخش شده بود به طوری که بعضی آن را با مسائل ماورای طبیعی و بعضی دیگر با خرافات و ارواح و اجنه و موارد دیگر در ارتباط می دانستند. کسی قادر به حل این مسئله نبود که چرا بیمار آن تخت درست در ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه می میرد؟
به همین دلیل گروهی از پزشکان متخصص بین المللی برای بررسی موضوع تشکیل جلسه دادند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر بالاخره تصمیم بر این شد که در اولین یکشنبه ماه، چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱ در محل مذکور برای مشاهده این پدیده عجیب و غریب حاضر شوند.
در محل و ساعت موعود، بعضی صلیب کوچکی در دست گرفته و در حال دعا بودند، بعضی دوربین فیلمبرداری با خود آورده و دو دقیقه به ساعت ۱۱ مانده بود که « پوکی جانسون » نظافتچی پاره وقت روزهای یکشنبه وارد اتاق شد. دوشاخه برق دستگاه حفظ حیات را از پریز برق درآورد و دوشاخه جاروبرقی خود را به پریز زد و مشغول کار شد ...!
به نقل از رایانامه یکی از مدیران 

پنج‌شنبه 14 مرداد 1389
شهروندی و ایزو ۹۰۰۱

همشهری گرامی، جالب است بدانید اکنون که نزدیک به  پانزده سال از ورود استاندارد ایزو 9001 به ایران می گذرد بسیاری از سازمان های تولیدی و خدماتی واز جمله اصناف مختلف که محصولات و خدمات خود را مستقیما به شهروندان گرامی ارایه می دهند گواهینامه این استاندارد را دریافت کرده اند. همه ما تقریبا هر روز در رسانه های تصویری و نوشتاری و همچین اینترنت، تبلیغات آنها را مشاهده می کنیم. تبلیغاتی که گاها از نظر علمی به هیچ عنوان درست نیست و غلط های مصطلحی در آنها به وفور به چشم می خورد مثلا رستورانی تبلیغ می کند که دارای گواهینامه ایزو 9000 است و نمی داند که گواهینامه که دریافت کرده است گواهینامه ایزو 9001 است و برای سایر استانداردهای خانواده ایزو 9000 اصلا گواهینامه صادر نمی شود. چندی پیش دریک آگهی فروش کارخانه صاحب کارخانه لطف کرده و در کنار سایر امکانات و مجوز ها داشتن ایزو 9001 را نیز به عنوان یک مزیت برای فروش مطرح کرده بود. برای مطالعه ادامه مطلب روی تصویر زیر کلیک کنید.


چهارشنبه 13 مرداد 1389
پایگاه اینترنتی دفتر پژوهش روزنامه خراسان آغاز به کار کرد

مدیریت گرامی، پایگاه اینترنتی دفتر پژوهش روزنامه خراسان با هدف انعکاس تولیدات و فعالیت های این دفتر راه اندازی شد. این پایگاه به نشانی www.rkhi.ir قابل دسترسی است که آرشیو کاملی از ویژه نامه های موضوعی، هم اندیشی های تخصصی و مجموعه مقاله و گزارش های تحلیلی گروه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای دفتر پژوهش را در دسترس علاقمندان قرار می دهد. همچنین برگزاری نظرسنجی های میدانی و پیامکی، تهیه بانک های اطلاعاتی مختلف و انجام پژوهش  های کاربردی متناسب با رسالت های موسسه فرهنگی هنری خراسان از دیگر فعالیت های دفتر پژوهش می باشد. دفتر پژوهش روزنامه خراسان از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به عنوان بازوی علمی تحلیلی روزنامه آغاز نموده است. در صورت صلاحدید از این وب سایت بازدید فرمایید. 

منبع خبر روزنامه خراسان


سه‌شنبه 12 مرداد 1389
دستور جلسه

تقریبا تمامی جلساتی که بدون دستور جلسه برگزار می شوند بدون اثربخشی لازم به پایان می رسند. در این گونه جلسات از هر دری سخن به میان می آید و بدون توجه به هدف جلسه تصمیم های نامناسب اتخاذ می گردد. تنظیم، اطلاع رسانی و متعهد بودن به دستور جلسه به سادگی می تواند اثربخشی جلسات را بهبود بخشد. یک دستور جلسه مناسب باید شامل موارد زیر باشد لیکن به آنها محدود نمی گردد:

  • عنوان جلسه
  • تاریخ برگزاری
  • محل برگزاری
  • ساعت شروع
  • مدت جلسه
  • نام دعوت شدگان به جلسه
  • نام دبیر جلسه
  • تاریخ توزیع دستور جلسه
  • وجود دستور جلسه " بازنگری مفاد صورت جلسه قبل" بعنوان اولین دستور جلسه
  • تاکید بر حضور در جلسه راس زمان اعلام شده به منظور افزایش کیفیت جلسه 

اطلاعات بیشتر را در اینجا مطالعه نمایید.


دوشنبه 11 مرداد 1389
مشاوره رایگان برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001

مدیریت گرامی،

همان گونه که مستحضر هستید پذیرش و پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 می تواند یک تصمیم استراتژیک برای هر سازمان باشد. طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت سازمان بر مبنای این استاندارد تحت تاثیر عوامل زیر است:

الف- محیط سازمان و تغییرات و مخاطرات آن محیط،

ب- نیازهای متغیر آن،

پ- اهداف خاص آن،

ت- محصولاتی که ارایه می نماید،

ث- فرآیندهایی که به خدمت می گیرد،

ج- اندازه و ساختار سازمانی آن.

یادآوری: الزامات معین شده در این استاندارد بین المللی برای یک سیستم مدیریت کیفیت، مکمل الزامات مرتبط با محصول است و شکل یکسان مستندسازی این الزامات از جمله اهداف و خواسته های استاندارد ایزو 9001 نیست.

بسیاری از مدیران به خاطر آنکه آشنایی کافی با الزامات این استاندارد بین المللی ندارند به منظور طراحی و پیاده سازی آن در سازمان خود از خدمات مشاور استفاده می نمایند. همچنین اگر چه استاندارد ایزو 9001 دریافت گواهینامه برای این استاندارد را در سازمان الزام ننموده است لیکن تقریبا تمامی سازمان هایی که الزامات این استاندارد را پیاده سازی می نمایند با صرف هزینه های قابل توجه گواهینامه این استاندارد را نیز از شرکت های گواهی دهنده دریافت می نمایند. رویه جاری در سازمان های ایرانی خواهان دریافت گواهینامه ایزو 9001 که جزییات آن را مشاور مدیریت در اینجا تشریح نموده است، مرسوم بوده و اگر چه این رویه با آسیب هایی که مشاور مدیریت در اینجا به آنها اشاره کرده است، همراه شده لیکن سازمان ها همچنان از این رویه پیروی می نمایند و از زمانی که این استاندارد در ایران معرفی شده تغییری در رویه پیاده سازی آن بوجود نیامده است. روش های زیر از جمله تغییراتی می تواند باشد که اجرای آنها در پیاده سازی این استاندارد بین المللی امکان پذیر است، لیکن به این موارد محدود نمی گردد:

الف- پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 بدون دریافت گواهینامه آن،

ب- تربیت ممیزین داخلی ذیصلاح و حرفه ای و استفاده از خدمات ایشان که از سرمایه های انسانی سازمان محسوب می گردند،

پ- استفاده از خدمات مشاور حرفه ای و ذیصلاح به صورت مستمر،

علاوه بر روش های یاده شده امکان دیگری که به عنوان خدمات ابداعی و منحصر بفرد مشاور مدیریت در این یادداشت معرفی شده است نیز می تواند از سوی شما مدیر ارجمند مورد استفاده قرار گیرد. در این روش کلیه خدماتی که به صورت مجازی در خصوص طراحی و پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 از مشاور مدیریت درخواست می گردد رایگان بوده و شما مدیر گرامی می توانید با تکمیل فرم درخواست خدمات رایگاه از مشاور مدیریت، درخواست خود را برای دریافت این خدمات مطرح فرمایید. مادامی که برای دریافت خدمات مشاور مدیریت نیازی به حضور در محل سازمان نباشد، ارایه این خدمات هیچ گونه هزینه ای برای سازمان در بر نخواهد داشت و در صورتی که سازمان نیازمند دریافت خدمات حضوری، ممیزی و همراهی مشاور مدیریت برای پیاده سازی، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت باشد هزینه این گونه خدمات پس از توافق مشخص خواهد گردید.

امید است این روش نوین که تجربه سال های پی در پی مشاور مدیریت با سازمان های مختلف تولیدی و خدماتی در مقوله طراحی، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت مطابق استاندارد ایزو 9001 پشتوانه آن است گامی موثر در پیاده سازی و بهبود سیستم های مدیریت کیفیت در سازمان های ایرانی گردد.

خواهشمند است در صورت صلاحدید مقرر فرمایید برای دریافت خدمات رایگان مطرح شده، این فرم تکمیل گردد.


دوشنبه 11 مرداد 1389
ارزیابی عملکرد

پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره!

مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد.

پسرک پرسید: خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟

زن پاسخ داد: کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد !

پسرک گفت: خانم، من این کار را با نصف قیمتی که او می دهد انجام خواهم داد!

زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.

پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم. در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت.

مجددا زن پاسخش منفی بود.

پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت.

مغازه دار که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری به تو بدهم.

پسر جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم.

من همان کسی هستم که برای این خانم کار می کند.


<< 1 2 3 4 5 >>
برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 1107845


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها
 

| تماس با من  |







Powered by WebGozar


 

مشاهده نسخه معرفی کتاب زنده پیاده سازی ایزو 9001