مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

ممیزیی که نکوست از برنامه اش پیداست

مدیریت محترم، جالب است بدانید چند روز قبل پیش ممیزی داشتم در یکی از سازمان های طرف قرارداد، شرکت گواهی دهنده برنامه ممیزی خود را به شرحی که مشاهده می نمایید ارسال کرده بود. اکنون که نام و نشان (لوگو) شرکت گواهی دهنده، شخص ممیز و از همه مهمتر شرکت ممیزی شونده را حذف کرده ام تا با رعایت امانت بتوانم مطالب خودم را راجع به این برنامه ممیزی منتشر نمایم به راحتی درمی یابید که این برنامه چقدر غیر موثر زمانبندی شده است و به همین شکل موجود می تواند برای بقالی سر کوچه یا هر کدام از وزارت خانه های دولتی که خواهان دریافت گواهینامه ایزو 9001 باشند ارسال گردد.

بنده در مقاله آسیب شناسی پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 به تفصیل اشاره کرده ام که یکی از کسانی که آسیب جدی به این استاندارد گرانمایه و پیاده سازی آن در سازمان های زده است همین شرکت های محترم گواهی دهنده هستند. اکنون که این برنامه ممیزی را مشاهده می فرمایید می توانید به بنده حق بدهید که چنین ادعایی را کرده باشم.

جالب تر از این برنامه، نحوه ممیزی بود که سر فرصت و انشاءالله طی تدوین مقاله ای مفصل رویدادهای این ممیزی را بازگو خواهم کرد تا بدرستی بدانید که چه بر سر ایزو 9001 در ایران آمده است. فقط به این نکته اشاره کنم که در این ممیزی که پیش بینی می کردیم عدم انطباق های فراوانی مشاهده و گزارش گردد ولی در کمال ناباوری، ممیز محترم در انتهای زمان ممیزی اعلام کرد که عملکرد سیستم قابل قبول است و با تعهد سازمان به تعیین و اجرای برخی از اقدامات اصلاحی گواهینامه را صادر خواهد کرد! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد