مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

باز هم ایزو ۹۰۰۱ آسیب دید!

مدیریت محترم، احتراما در پاسخ به درخواست جنابعالی مبنی بر بررسی مفاد اصلی نامه پیشنهاد قیمت ممیزی صدور گواهینامه ایزو 9001 برای آن سازمان محترم به استحضار می رساند نامه یاد شده با موضوع ثبت و صدور گواهینامه ایزو 9001 که خیلی مختصر و تنها به هزینه ممیزی و نحوه پرداخت آن اشاره کرده بود را مطالعه کردم. سرخط های قابل توجه این نامه عبارت بودند از:

 

الف- موضوع نامه: ثبت و صدور گواهینامه ایزو 9001

ب- هزینه ثبت و صدور گواهینامه: 700 هزار تومان

پ- نحوه پرداخت: 50% قبل از صدور گواهینامه و 50% پس از صدور و به هنگام تحویل گواهینامه

 

در رابطه با این نامه نکات زیر قابل توجه است:

1- قراردادهای ممیزی صدور گواهینامه دارای چند بخش است که مهمترین آنها عبارت است از پیش ممیزی، مطالعه و بررسی مستندات سیستم مدیریت کیفیت، ممیزی در محل سازمان کارفرما، صدور گواهینامه، انجام دو یا چند مرحله ممیزی مراقبتی طی 3 سال اعتبار گواهینامه که متاسفانه در این پیشنهاد و با توجه به نحوه پرداخت هزینه تعیین شده به هیچ کدام از این مراحل به درستی اشاره نشده است. بنابراین جای تعجب دارد که پیشنهاد دهنده با کدام دانش و تجربه مبادرت به طرح آن کرده است.

2- هزینه اعلام شده مرسوم نبوده و برای سازمان شما که بنده شناخت نسبی از آن دارم باید مبلغ پیشنهادی برای صدور گواهینامه و ممیزی مراقبتی آن، بیش از این باشد.

3- بنده به وب سایت موسسه گواهی دهنده مشخص شده در این نامه مراجعه کردم ولی متاسفانه نتوانستم مسئول یا نماینده این موسسه در ایران را شناسایی نمایم. در این خصوص لازم است مشخصات نماینده ایرانی موسسه یاد شده حتما محرز گردد.

4- در خصوص بررسی اعتبار موسسه گواهی دهنده نیز پیشنهاد می نمایم از مطالب مطرح در این مقاله بهره برده و میزان اعتبار موسسه یاد شده را مشخص فرمایید.

خواهشمند است مقرر فرمایید مراتب یاد شده به نحو مقتضی به پیشنهاد دهنده ابلاغ گردد تا اگر پاسخ مستدل و یا اصلاحات لازم وجود داشت ارایه گردد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد