مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آسیب شناسی ایزو 9001

مدیریت محترم، چندی پیش مقاله "آسیب شناسی پیاده سازی ایزو 9001 در ایران" توسط مشاور مدیریت منتشر گردید. متن کامل این مقاله در اینجا قابل استفاده است. تا کنون مدیران زیادی درباره این مقاله اظهار نظر کرده اند. مطلبی که در ادامه آمده است آخرین اظهار نظر یکی از مدیران محترم درباره مقاله یاد شده است:

به نظر بنده در بسیاری از سازمان های ایرانی، نه تنها پیاده سازی ISO 9001 باعث ایجاد رویه بهبود مستمر نمی گردد، بلکه به دلیل عدم تمایل سازمان به بازنگری رویه ها و دستورالعمل های موجود به واسطه بروکراسی و کندی فرآیند بازنگری به تدریج یکی از دو حالت زیر رخ می دهد:
1- عدم تمایل سازمان به بهبود با بهانه هایی نظیر مطلوب بودن وضع موجود،
2- فاصله گرفتن مستندات فرایندها از واقعیت های سازمانی و آن چیزی که در عمل رخ می دهد.
نکته دیگر اینکه به خصوص در شرکت های خصوصی با حجم سازمانی و فرآیندی متغیر که کسب و کار آنها وابسته رونق پروژه های دولتی است و توجه چندانی به مدیریت منابع انسانی و دانش نمی شود، وجود یک سیستم مدیریت کیفیت پر جزییات به دلیل عدم بازنگری مناسب و به موقع،‌ متناسب با فرآیندهای فعال سازمان باعث دست و پاگیری و مستند سازی های صوری در هنگام ممیزی های مراقبتی و عددسازی شاخص های پایش فرآیندها می شود.
به هر حال مطلبی که ارایه فرمودید بسیار آموزنده و مفید بود. برای جنابعالی آرزو توفیق روز افزون دارم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد