ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1- 500 آجر را در اتاقی بسته بگذار.
2- کارمندان جدید را در اتاق بگذار و در را ببند.
3- آنها را ترک کن و بعد از 6 ساعت برگرد.
سپس موقعیتها را تجزیه تحلیل کن:
- اگر آنها آجرها را دارند می شمرند آنها را بخش حسابداری بگذار.
- اگر آنها از نو (برای بار دوم )دارند آنها را می شمرند، آنها را در بخش ممیزی بگذار.
- اگر آنها همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند،(گند زده اند) آنها را در بخش مهندسی بگذار.
- اگر آنها آجرها را به طرز فوق العاده ای مرتب کرده اند آنها را در بخش برنامه ریزی بگذار.
- اگر آنها آجرها را به یکدیگر پرتاب می کنندآنها را در بخش اداری بگذار.
- اگر آنها در حال خوابند، آنها را در بخش حراست بگذار.
- اگر آنها آجرها تکه تکه کرده اند آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذار.
- اگر آنها بیکار نشسته اند آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذار.
- اگر آنها سعی می کنند آجرها ترکیبهای مختلفی داشته باشند و مدام جستجوی بیشتری می کنند و هنوز یک آجر هم تکان نداده اند آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذار.
- اگر آنها هنوز تمام روز اتاق را ترک کرده اند آنها را در قسمت بازاریابی قراربده.
- اگر آنها از بیرون پنچره می درخشند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک قراربده.
- اگر آنها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند: بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها، به آنها تبریک بگو و آنها را در قسمت مدیریت ارشد قرار بده.
در پایان اگر آنها خودشان را با آجرها در چنین جایی محاصره کرده اند که نمی توانند نه چیزی ببینند و نه چیزی بشنوند، آنها را در دولت قراربده.
منبع:خلوت من
این عکس ها را یکی از دوستان ایمیل کرده است و بنده اطلاعی از مرجع آنها ندارم . برای دانلود و مشاهده عکس ها اینجا کلیک کنید.
آیا در شگفتید که چقدر روزها و ماه ها زود می گذرند؟ از انبوه کارهایی که باید انجام دهید و مقدار کمی که تا به حال به پایان رسانده اید، مضطرب و وحشتزده هستید؟ نگران نباشید، تنها نیستید، همه وضعیتی مشابه شما دارند. ما در دنیایی بسیار شلوغ و پرمشغله زندگی می کنیم که زمان، اولویتها و انرژیمان در چالش به سر می برند. واقعیت این است که زمان به اندازه کافی برای همه چیز وجود ندارد و برای انجام همه کارهای هم انرژی کافی نداریم. همه شما مطمئناً زمانی در طول زندگیتان فکر کرده اید که چه می شد خدا هفته را 8 روز یا روز را 30 ساعت می آفرید. به نظر خوب است اما اگر آنطور هم بود، ما آن زمان اضافی را هم جذب می کردیم و باز در هم نقطه بودیم. پنج قدم وجود دارد که با مدیریت زمان و به موقع انجام دادن هر کار، می توانیم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.ادامه ...
تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارایه شده است، یکی از جامعترین این تعاریف در ذیل آمده است. مدیریت عبارت است از علم و هنر برنامهریزی (پیشبینی)، سازماندهی (تقسیم کار و تفکیک وظایف)، هدایت و رهبری (راهنمایی کردن زیردستان و توانایی نفوذ کردن در دل ایشان)، نظارت و کنترل (ناظر بودن بر اعمال ایشان و اصلاح اشتباهاتشان) و نهایتا ایجاد هماهنگی (برقراری نگرش سیستمی بین کارکنان) برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده است. البته تمام مباحث فوق روی منابع سازمانی صورت میگیرد که مهمترین و ارزندهترین دارایی هر سازمان منابع انسانی (کارکنان) هستند و سپس منابع دیگر نظیر داراییهای فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار میگیرند.
تمام مطالب فوق صحیح است اما اگر بخواهیم خیلی ساده مدیریت را تعریف کنیم باید بگوییم «مدیریت یعنی تصمیمگیری»
روزنامه خراسان: نخستین سمپوزیوم بین المللی ایران ١٤٠٤،ایران توسعه یافته" در راستای عملی کردن گام های سند چشم انداز٢٠ساله روز سه شنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما گشایش یافت. به گزارش روز جاری ایرنا، در این سمپوزیوم قرار است وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کنند. در این سمپوزیوم جمعی از نمایندگان علمی، اقتصادی و سیاسی از پنج کشور جهان حضور خواهند داشت.
دوستان گرامی اگر مطلب مفیدی از این سمپوزیوم به غیر از این خوش و بش کردن ها دارید به اطلاع بنده برسانید !
بیزینس ویک بررسی کرد: ریک کاکس در سن 55سالگی بازنشسته شد؛ اما دست از کار نکشید. در عوض پایگاه دادههایی را راهاندازی کرد که اطلاعات خود را به بنگاههای املاک و مستغلات میفروشد.
این اولین باری بود که ریک اقدام به کارآفرینی کرد و امید داشت همان میزان انرژی خلاق خود را که طی خدمت 32 ساله خود مصرف کرده بود، در این کسب و کار جدیدش به کار گیرد.
حدود 20درصد از کل نیروی کار بالای 50سال ایالات متحده خوداشتغال هستند و یک سوم این کارکنان پس از سن 50سالگی گذار از اشتغال برای کارفرما را به سمت خوداشتغالی طی کردند. تغییر وضعیت به سمت کارآفرینی یکی از روشهای فعال ماندن است.
دبورا راسل مدیر مسائل نیروی کار در مرکز ایایآرپی با ذکر این مطلب میگوید: اما مردم باید بدانند که قرار است به چه دست یابند. «شاید آنهایی که این کار را پیش از این انجام ندادهاند، انتظارات غلطی داشته باشند و فکر کنند کار کردن برای خود به معنای استرس کمتر و تقاضای کمتر است؛ در حالی که در واقعیت ممکن است درست عکس این باشد.»
در شرایطی که شروع یک کسب و کار در هر سنی یک چالش قابل ملاحظه محسوب میشود، اگر کسی دیرتر شروع به راهاندازی یک کسبوکار کند، نسبت به جوانترها با موانع و مشکلات متفاوتی روبهرو خواهد بود. به خصوص وقتی بحث تامین بودجه، بیمهدرمانی، مدیریت امور مالی شخصی و برنامهریزی برای دستیابی به موفقیت مطرح میشود. افراد جوانتر میتوانند سالهای عمر خود را صرف این کنند که یک شرکت را به شرکتی سودده تبدیل کنند و در صورت عدم موفقیت به مشاغلی که برای آن حقوق میگیرند، بازگردند؛ اما افرادی که سنشان بالای 50سال است، شاید آن انعطافپذیری لازم را برای مقابله با چنین ضررهایی نداشته باشند.
کارشناسان میگویند: کارآفرینانی که سن بیشتری دارند، نیازمند برنامهریزی با دقتتری هستند تا بتوانند اقدامات حرفهای خود را با اهداف زندگیشان همسو سازند.
کاکس که پیش از راهاندازی کسبوکار خود با مرکز مشاورهای مشاوران کسبوکارهای کوچک آمریکا مشورت کرده بود، یک کارآفرین ایدهآل در دوران بازنشستگی محسوب میشود.
او در سلامت کامل به سر میبرد، مجرد بود، فرزندی نداشت و سرمایه کافی در اختیار داشت: اما با وجود همه این امتیازات خودش میگوید که مطمئن نبود چه پیش میآید و نگران مسائلی چون پول و زمان برای شروع فعالیتش بود.
در نظر گرفتن ریسک مالی
تصمیمگیری در مورد میزان ریسک مالی اولین پرسشی است که کارآفرینان مسن هنگام تدوین طرح اقتصادی فعالیت اقتصادیشان با آن مواجه میشوند.
کن یانسی مدیر اجرایی مرکز اسکور میگوید: «شاید یک نفر آن قدر مطمئن باشد که همه پسانداز خود را به خطر اندازد، اما سایرین میخواهند مطمئن شوند که پساندازهایشان در فضایی امن به کار میرود؛ طوری که هیچ خطری در کار نیست.
باید به طور شفاف بدانید که چه مقدار پول میخواهید برای دوران بازنشستگی خود کنار گذارید و هر چه اضافهتر از آن در اختیار داشتید، میتواند به مثابه بودجه شروع یک کسب و کار جدید برایتان باشد.
ساختار کسب و کارتان نیز نکتهای کلیدی است. آیا قرار است یک شرکت بزرگ داشته باشید یا شرکتی با مسوولیت محدود؟ اگر مسوولیتهای شرکتتان محدود باشد، در برابر ادعاهای آینده علیه شرکتتان مصون خواهید ماند. باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که شدت کار میتواند بر سلامتیتان تاثیر گذارد و اگر با پروندهای علیه شرکت مواجه شوید، سلامتیتان به خطر خواهد افتاد.
منبع خبر:باشگاه شش میم
یکی از چشم اندازهای مدیر عامل تویوتا ازآینده؛ «خودروی رویایی» است. خودرویی که هوا را تمیز می کند، از تصادفات پیشگیری می کند، سلامتی را ارتقامی بخشد، هیجان برانگیز است و می تواند دور دنیا را با یک باک بنزین طی کند.... به نقل از راهکار مدیریت
در ضمن اگر دوستان محترم عکسی که مناسب این مطلب باشد دارند به بنده اطلاع دهند. با تشکر