ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیریت محترم، احتراما به استحضار می رساند ویرایش دوم استاندارد ایزو 17021 منتشر گردید. این استاندارد نیازمندی هایی را برای ممیزی سیستم های مدیریت و صلاحیت ممیزین به منظور افزایش ارزش گواهینامه های سیستم مدیریت به سازمان های بخش خصوصی و عمومی در سراسر دنیا ارایه می دهد. عملیات مراجع گواهی دهنده که برای سیستم مدیریت گواهینامه صادر می کنند هر دو سال یکبار باید با این الزامات جدید ارزیابی شود.
استاندارد ایزو 17021 ویرایش 2011 با عنوان ارزیابی انطباق- نیازمندی ها برای سازمان های ممیز و گواهی دهنده سیستم مدیریت - برای افزایش اعتقاد به گواهینامه های صادر شده برای استانداردهای سیستم مدیریت مانند ایزو 9001 (مدیریت کیفیت)، ایزو 14001 (مدیریت زیست محیطی)، ایزو 22000 (مدیریت سلامت مواد غذایی) کاربرد دارد. گواهینامه های صادر شده بدین منظور به طور گسترده در بازارهای جهانی استفاده داشته و برخورداری از آنها اعتمادی را بین شرکای کسب و کار، سازمان ها و مشتریانشان برقرار می سازد تا از کیفیت تامین کننده در چرخه تامین و رعایت نیازمندی ها در مناقصه قراردادهای خرید اطمینان حاصل نمایند.
ویرایش اول این استاندارد در سال 2006 منتشر گردید. بی طرفی، صلاحیت، پاسخگو بودن، آشکاری، قابلیت اعتماد و رسیدگی به شکایات شش اصل مطرح در این استاندارد بود. ویرایش جدید استاندارد این اصول و نیازمندی های مرتبط با آنها را حفظ کرده است لیکن نیازمندی های توسعه یافته ای را در پاسخ به باخوردهای بازار ناشی از بکارگیری ویرایش اول به آن افزوده است. نیازمندی های جدید مطرح در استاندارد ایزو 17021 ویرایش سال 2011 با صلاحیت ممیزینی که گواهینامه ها را صادر می کنند و روشی که برای مدیریت و پیاده سازی آن بکار می برند مرتبط است.
مراجع صدور گواهینامه با استفاده از این ویرایش جدید قادر خواهند بود تا از اینکه گروه های ممیزی شایسته، با منابع کافی، تحت پوشش یک فرایند پایدار با گزارش دهی نتایج ممیزی به شیوه ای سازگار فعالیت خود را انجام می دهند اطمینان حاصل نمایند.
این متن ترجمه بخشی از جدیدترین خبر سازمان ایزو است که متن اصلی آن اینجا منتشر شده است.
مدیریت محترم، روش های مدیریتی متفاوتی در دنیا حاکم شده است. به عنوان مثال در این فایل یک روش مدیریتی تشریح شده است. آیا شما هم روش مدیریتی خودتان را دارید یا از روش های استاندارد بهره می برید؟
جناب مهندس صادق فربا سلام و تشکر از جواب سئوالات قبلی:
1-BPR چیست و چه کاربردی در سیستم مدیریت کیفیت دارد
2-آیا شاخص به تنهای میتواند مولفه مناسبی برای بررسی میزان تحقق اهداف سازمان باشد؟ چرا؟
3- آیا در حوزه سیستم مدیریت کیفیت ،سیستم انبار خاصی مد نظر است ؟ (منظور نرم افزار نیست)
4- امکان دارد انواع ریسکهای پروژه را نام ببرید؟
برای مشاهده پاسخ به این پرسش ها و دیگر پرسش هایی که مشاور مدیریت به آنها پاسخ داده است به اینجا رجوع نمایید.
مدیریت محترم، اگر سازمان شما به اهداف عملکردی خود نمی رسد ، علت چیست؟ آیا می توان علت را در یک یا چند عامل جستجو کرد . پاسخ های مختلفی را می توان برای این پرسش در نظر گرفت ، موارد مختلفی در کامیابی یا ناکامی سازمان ها تأثیرگذار هستند که در قالب پنج عامل؛ منابع انسانی، مواد، ماشین آلات، روش و سرمایه شناخته می شوند. در این بین منابع انسانی شامل مدیران و کارکنان علاوه بر ارتقای بهره وری، نقش بی بدیلی را در بهبود و تحول سایر عوامل دارا می باشند. دیدگاه نوین در مدیریت منابع انسانی، عامل انسانی را ارزشمندترین سرمایه مجموعه های اقتصادی می داند و فرصت برای ارایه توانایی ها و شایستگی ها از سوی کارکنان نیازمند درک درست نیاز آنان و رفع به موقع آنها با به کارگیری سیستمی مؤثر و فراگیر است. ادامه مقاله را از اینجا دریافت نمایید.
مدیریت محترم، برای دریافت اسلایدهای هشت گام برای یک هدف گذاری عالی اینجا کلیک کنید.
ماهنامه مشاور مدیریت شماره ۱۱- بهمن 1389 | حمایت های مشاور مدیریت |
مدیریت محترم:
- برو توی اتاقت! (تصویر: فرآیند مکاتبات)، - فهرست آخرین مطالب منتشر شده در وب سایت مشاور مدیریت، << شماره ۱۱- بهمن 1389 >> |
|
ماهنامه مشاور مدیریت هر ماه برای بیش از 800 نفر از مدیران محترم همراه با مشاور مدیریت ارسال می گردد.
اگر از مطالعه ماهنامه مشاور مدیریت لذت می برید آن را به دیگران هم پیشنهاد دهید.
|
|