مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

مدیران ما و مدیران بعضی ها

  1. در کشورهای توسعه یافته موفقیت مدیر را بر اساس پیشرفت مادی و اقتصادی مجموعه تحت مدیریتش می‌سنجند، در ایران موفقیت یک مدیر را نمی‌سنجند، خود مدیر بودن نشانه‌ای از موفقیت محسوب می‌شود. 
  2. در کشورهای توسعه یافته مدیران و روسا بعضی وقت‌ها استعفا می‌دهند، در ایران عشق به خدمت مانع از این امر می‌شود. 
  3. در کشورهای توسعه یافته افراد از مشاغل پایین شروع می‌کنند و به تدریج ممکن است ارتقا پیدا کنند، در ایران برخی افراد مادرزادی مدیر و رئیس اند و اولین شغل‌شان (در بیست و چند سالگی) مدیریت و ریاست است. 
  4. در کشورهای توسعه یافته برای یک مقام دنبال فرد مناسب می‌گردند، در ایران برای یک فرد، دنبال مقام مناسب می‌گردند، و حتا در صورت لزوم یک مقام تازه ساخته می‌شود. 
  5. در کشورهای توسعه یافته کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد ممکن است مدیر شود.  در ایران کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد هنوز کارمند ساده است، ولی در این مدت سه بار رئیس‌اش عوض شده است.
  6. در کشورهای توسعه یافته کسی که خیلی دانش و تجربه داشته باشد و بخواهند از او بیشترین استفاده را ببرند، به سمت مشاوری گماشته می‌شود. در ایران کسی که نخواهند ازش استفاده کنند، مشاور می‌شود. 
  7. در کشورهای توسعه یافته اگر کسی از کار برکنار بشود، عذرخواهی می‌کند و حتی ممکن است محاکمه شود. در ایران بعد از برکناری، طی مراسم باشکوهی از فرد تقدیر شده و وی را به مدیریت جای دیگری می‌گمارند. 
  8. در کشورهای توسعه یافته مدیران یک اداره کارشان را به صورت گروهی انجام می‌دهند، اما مستقل  از هم استخدام شده یا برکنار می‌شوند. اما در ایران افراد به صورت گروهی از یک اداره به اداره دیگر جا به جا می‌شوند، ولی در حین کار هیچ نوع هماهنگی ندارند. 
  9. در کشورهای توسعه یافته برای استخدام یک رئیس دانشگاه، مثل بقیه مشاغل، در روزنامه‌ها آگهی چاپ می‌کنند، از بین درخواست‌های رسیده با برخی مصاحبه می‌کنند و سرانجام یکی را انتخاب می‌کنند. در ایران، برای انتخاب رئیس به افراد مورد نظر تلفن می‌کنند! 
  10. در کشورهای توسعه یافته معمولا زمان پایان کار یک رئیس و شروع کار نفر بعدی از ماه‌ها قبل مشخص است. در ایران، یک رئیس ممکن است خبر برکناری‌اش را همان روز بشنود! 
  11. در کشورهای توسعه یافته همه می‌دانند درآمد قانونی یک رئیس دانشگاه زیاد است، ولی در ایران مدیران و روسا انسان‌های ساده ‌زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد. 
  12. در کشورهای توسعه یافته شما استاد و رئیس دانشکده را به اسم کوچک صدا می‌زنید، در ایران استاد را با لقب‌هایش صدا می‌زنید و رئیس را صدا نمی‌زنید، چون به شما وقت ملاقات نمی‌دهد. 
  13. در کشورهای توسعه یافته سابقه کار کافی برای تصدی یک مقام لازم است، در ایران مورد اعتماد بودن کفایت می‌کند. منبع: ایمیل یکی از دوستان

مدیریت عاشقانه

آسمان سینه ام را چون شمایی مشتری است - بازکن دکان که وقت عاشقی است.
 
برای مشاهده وبلاگ مدیریت عاشقانه اینجا کلیک کنید.

روان‌شناسی صنعتی ـ سازمانی

مشاهده اصل مقالهپیش از آن که تصمیم بگیرید در رشته روان‌شناسی صنعتی-سازمانی به تحصیل و سپس کار بپردازید، چند عامل را باید در نظر بگیرید. آیا از کارهای پژوهشی لذت می‌برید؟ آیا رابطه‌تان با آمار خوب است؟ اگر پاسختان منفی است، روان‌شناسی صنعتی-سازمانی احتمالاً رشته مناسبی برای شما نیست. کسانی که در بخش دولتی یا خصوصی و موقعیت‌های دانشگاهی کار می‌کنند، زمان قابل ملاحظه‌ای را به امر پژوهش می‌گذرانند. اگر کارکردن رو در رو با افراد را ترجیح می‌دهید، احتمالاً روان‌شناسی بالینی یا روان‌شناسی مشاوره‌ای برای شما مناسب‌تر است. یکی از نکات برجسته درباره روان‌شناسی صنعتی- سازمانی این است که در بردارنده موضوعات و مهارت‌های حوزه‌های مختلف روان‌شناسی است. روان‌شناسی شخصیت، روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی تجربی و آمار، برخی از موضوعاتی هستند که روان‌شناسان صنعتی- سازمانی به طور مرتب با آن‌ها سرو کار دارند. اگر شما از پیدا کردن کاربردهای عملی برای پژوهش‌های روان‌شناختی لذت می‌برید، در این صورت روان‌شناسی صنعتی- سازمانی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای مشاهده اصل مقاله روی عکس کلیک کنید.

مشکلات استقرار کنترل مدارک ایزو در سازمان ها

در سازمان هایی که یکی از انواع گواهینامه­های ایزو را دریافت کرده اند عملیات کنترل و توزیع مدارک و مستندات کیفیت یکی از معضلات اصلی واحد تضمین کیفیت بوده و بیشتر وقت کارشناسان تضمین کیفیت را کارهای تکراری مربوط به توزیع مدارک تلف می نماید. همان طوری که در تصویر زیر دیده می شود فرایند کنترل مدارک و  مستندات کیفیت دارای 4 مرحله بوده و مرحله توزیع مدارک بزرگترین و دردسر سازترین این مراحل می باشد.تصویر چرخه حیات یک مدرک شرکت ایده نما

بدیهی است که هرچه سازمان ها وسیع تر بوده و دارای چارت سازمانی بزرگتری نیز باشند کارهایی مانند توزیع مدارک معتبر به تک تک واحدهای سازمانی و جمع آوری مدارک منسوخ و خارج از رده از این واحدها نیاز به زمان کارشناسی بیشتری داشته و طبیعتا احتمال بروز خطای انسانی را نیز بشدت بالا می برد .
بعضی از اصلی ترین مشکلات استقرار سیستم کنترل مدارک و مستندات کیفیت در سازمانها عبارتند از :

* بالا بردن شدید کاغذ بازی و بوروکراسی در سازمان ها 

* عدم انعطاف مناسب در مواقعی که تغییرات سازمانی بوجود می آید (مانند ادغام چند واحد و یا ایجاد یک واحد جدید) بطوری که انبوهی از مدارک باید منسوخ شده و تعداد زیادی زونکن با مدارک جدید باید ایجاد گردد . 

* عملیات های مربوط به تولید و کنترل مدارک عموما کارهایی تکراری بوده و خیلی زمانبر هستند بطوری که در سازمان های بزرگ ممکن است توزیع یک مدرک تا یک هفته بطول بیانجامد.

* در سازمان هایی که دارای شعب متعدد (یا کارخانه و دفتر مرکزی) هستند تحت کنترل داشتن مدارک معتبر در واحدها و شعب مختلف کاری زمانبر و پر دردسر بوده و در عین حال احتمال بروز خطای انسانی نیز بالا می باشد.

* عملیات تهیه کپی از مدارک معتبر؛ زدن مهر سبز؛ زدن مهر مسوخ؛ تهیه فهرست اصلی مدارک؛ آماده کردن زونکن مدارک واحدها و ..... کارهایی غیر کارشناسی بوده و کارشناسان تضمین کیفیت از انجام این کارهای چندان رضایتی ندارند چرا که اعتقاد دارند این عملیات را یک نفر معمولی هم می تواند انجام دهد و احتیاجی به کارشناس ایزو شدن نیست.

* در اکثر سازمان ها تحت کنترل داشتن چندین کپی از مدارک معتبر در واحدهای سازمانی یک دردسر بزرگ بوده و عموما در ممیزی های داخلی و خارجی مشکل ساز می باشد.برای مشاهده ادامه مطلب روی عکس کلیک کنید.

بازدید از بیمارستان روانى

به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌پزشک پرسیدم شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟
روان‌پزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند.
من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌تر است.
روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى در پوش زیرآب وان را بر می‌دارد. شما می‌خواهید تخت‌تان کنار پنجره باشد؟  

منبع: روانیار

پایش عملکرد تیمها به منظور سرعت بخشیدن به فروش

نرم‌افزار مدیریت روابط مشتریان CRM به عنوان یک ابتکار عمل استراتژیک در کسب و کار، طراحی شده است. این نرم‌افزار به سازمان ها در جهت بالا بردن سرعت فروش کمک می کند، ضمن این که کارکنان توانایی راضی نگاه داشتن همه مشتریان را خواهند داشت. اما این نرمافزار هنگامی خوب عمل می کند که فرآیندهای کسب و کار سازمان خوب طراحی و اجرا شوند و فرآیندها هنگامی خوب هستند که کارکنان بر روی آنها توافق داشته باشند و از آنها طرفداری کنند. بنابراین پایش عملکرد تیمها و اجرای تاکتیک ها نقشی حیاتی دارد که نه فقط در موفقیت پیاده سازی CRM بلکه در رشد و موفقیت کسب و کار موثر است. 
 در این گزارش، به چهار گام اصلی برای پایش تیم های فروش و خدمات به مشتریان به منظور اطمینان از این که آنها در مسیر موفقیت گام بر می دارند اشاره می شود. برای مطالعه متن گزارش اینجا کلیک کنید.