مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

آقایان اگر صلاح می دانید از مردم عذرخواهی کنید!

چندی پیش خبر معذرت خواهی آکایو تویودا رییس شرکت تویوتا در تمامی رسانه ها منتشر گردید و در تحلیل این خبر همه نوشتند که چرا مدیران خودرو سازی های ایرانی این گونه عمل نمی کنند. اکنون بنده ضمن تایید این تحلیل دو نکته مهم دیگر که به نظرم در پشت اهمیت بالای این خبر پنهان ماند را یادآوری می کنم. اول این که نباید انتظار داشت کیفیت رفتار مدیران یک سازمان از کیفیت محصولات و خدمات آن سازمان بالاتر باشد!   

 

در تصویر فوق آیا شما کیفیت رفتاری متناسب با کیفیت تویوتا را مشاهده نمی نمایید؟ پس نباید زیاد انتظار داشت که مدیران خودرو سازی ایرانی این گونه معذرت خواهی را در دستور کار خویش داشته باشند چرا که با کیفیت تولیدات آنها سازگاری ندارد و اگر غیر از این شود حتما با یک کاریکاتور جالب روبرو خواهیم بود.

نکته دوم که باز هم تایید کننده کیفیت رفتاری این آقای تویودا هست میز بسیار ساده ای است که ایشان در این همایش مطبوعاتی از آن استفاده کرده است. برگرفته از ماهنامه مشاور مدیریت

پایان فرصت مشارکت در نظرسنجی چالش های مدیریت سازمان های ایرانی

مدیر گرامی: همان گونه که مستحضر هستید مشاور مدیریت در انتهای سال 1388 با طرح پرسش هایی مهمترین چالش های سازمان های ایرانی را شناسایی و دسته بندی نمود و از تمامی مدیران محترم درخواست کرد تا یافته های تجربی سازمان های خود را با پاسخ گویی به پرسش های این نظرسنجی ارایه نمایند. این نظرسنجی روزهای پایانی خود را طی می نماید و نتایج آن که حاوی نکات ارزشمندی است به زودی منتشر خواهد شد. نتایج جمع بندی شده این نظر سنجی به مدیران سازمان ها کمک خواهد کرد تا بتوانند چالش های مدیریتی سازمان خود را با دیگر سازمان ها مقایسه نماید.  

در صورتی که تا کنون در این نظرسنجی شرکت نفرموده اید خواهشمند است با تکمیل این پرسشنامه مشاور مدیریت را در این مهم یاری نمایید.   

بخشنامه مزد سال ۱۳۸۹ ابلاغ شد

بخشنامه مزد سال ۱۳۸۹ از سوی دکتر شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی متن کامل بخشنامه مزد سال ۱۳۸۹ در اینجا قابل مشاهده است. 

روش تویوتا

اصل مشتری مقدم است، سنگ بنای تویوتا است. بیش از 260 هزار نفر در 160 کشور دنیا برای تویوتا کار می کنند. محصولات و خدمات تویوتا از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است و باعث شده تویوتا یکی از برترین کسب و کارهای دنیا گردد.

تویوتا از طریق موزون ساختن خواسته ها و نیازهای مشتری به طور مستمر و همزمان ارزش های بهینه ای را پدید می آورد. روش تویوتا در شکل زیر نمایان شده است: 

 

احترام به کارکنان و بهبود مستمر تعیین می نماید که به منظور انتقال ارزش های شرکت به مشتریان، سهامداران، انجمن ها، شرکای تجاری و جامعه جهانی، کارکنان تویوتا چگونه با دیگران رفتار نمایند و چگونه کارهایشان را انجام دهند.

منبع: http://www.toyotamauritius.com/customer-care  ترجمه: مشاور مدیریت