مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛
مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مدیریت محترم؛ برای هر مساله ای راه حلی وجود دارد خوشحال خواهم شد در یافتن راه حل ها با شما همراه باشم. ؛تفکر - تلاش - توکل؛

چند پرسش و چند پاسخ

سلام و خسته نباشید خواهشمندم سئولات زیر را در صورت امکان با مثال پاسخ دهید متشکرم .

1- cpkچیست و کاربردش در ایزو 9001 در کجاست ؟

2-چگونه بایستی بین طرح کیفیت پروژه و بخشهای مرتبط باسیستم مدیریت کیفیت ارتباط برقرار کرد؟

3- منظور از پروژه های EPC چیست ؟ چه آیتمهای برای ممیزی داخلی این پروژه ها بایستی مطرح کرد؟

4- در یک سازمان مهندسی مشاوره نفتی بهترین شاخص ها برای قسمت فروش و خدمات پس از فروش سازمان چیست ؟

علیک سلام

1- توانایی فرآیند تعریف مشخصی دارد که اطلاعات بیشتر در این باره را می توانید اینجا بیابید. کاربرد آن در ایزو 9001 هنگامی است که سازمان در نظر دارد عملکرد فرآیندهای خود را پایش و اندازه گیری نماید.

2- اگر سازمان شما یک سازمان طراح است و بند 7-3 استاندارد ایزو 9001 برای آن کاربرد دارد برای ارتباط طرح کیفیت پروژه با بخش های مرتبط سیستم مدیریت کیفیت تنها کافیست الزامات بند یاد شده را دنبال نمایید.

3- پروژه های EPC (پروژه های طراحی، تدارک و ساخت) به پروژه هایی گفته می شوند که مشاور و پیمانکار پروژه همزمان فعالیت های خود را آغاز می کنند. به عبارت دیگر مراحل یک، دو و سه پروژه همزمان شروع می شود. برای اطلاع از تعریف دقیق تر به اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی (سابق) مراجعه نمایید.

4- بهترین شاخص برای قسمت فروش و خدمات پس از فروش در یک سازمان مهندسی مشاوره نفتی تنها با مطالعه دقیق فرآیندهای این قسمت ها قابل تعیین است. ولی به طور کلی می توان گفت در قسمت فروش، نزدیک شدن به اهداف فروش و در قسمت خدمات پس از فروش رفع سریع، با کیفیت و کم هزینه مسایل مشتری می توانند معیارهای مناسبی باشند.

کار و خانواده

اجازه ندهید کارتان روابط خانوادگی تان را تحت تاثیر قرار دهد. 

تبلیغ خلاقانه یک آژانس مسافرتی

معرفی نرم افزار evernote

مدیریت محترم، اگر شما هم مانند بنده نیازمند ثبت ایده ها و تصمیم های خودتان هستید به گونه ای که بعدا بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید پیشنهاد می کنم با نرم افزار معرفی شده در این قسمت آشنا شوید. این نرم افزار به یادآوری رویدادهای بزرگ و کوچک زندگی و کار را روی رایانه، تلفن همراه، و در دنیای وب برایتان ساده می کند. شما می توانید آن را به رایگان دریافت کرده و ازش بهره ها ببرید.

عکس هایی را که گرفته اید، متن هایی را که نوشته اید و فایل هایی را که می خواهید نگهداری کنید به این نرم افزار بسپارید، آنها را برچسب بزنید و دسته بندی کنید. سایر کارها مانند پردازش، شاخص بندی، قابل جستجو سازی را نرم افزار انجام می دهد. حتی شما می توانید دفترچه های یادداشت جداگانه برای خودتان بسازید و هر کجا که باشید تنها با دسترسی به اینترنت رویدادهای زندگی و کارتان در دسترستان خواهد بود.

ثبت ایده ها،

فهرست بندی کارهای روزانه،

دسته بندی تصاویر و نماهنگ های مورد علاقه،

نشانه گذاری صفحات وب،

تدوین و دسته بندی صورت جلسات،

این موارد تنها بخشی از توانمندی های این نرم افزار رایگان است. برای دریافت این نرم افزار اینجا کلیک کنید.

شرح وظایف

خواهشمندم در نحوه تعیین و مستند سازی شرح وظایف واحد سازمانی و پرسنل آنها راهنمایی فرمایید. با تشکر فراوان

علیک سلام

امروزه سازمان های توسعه یافته، از نمودارهای سازمانی و شرح وظایف کارکنان بعنوان ابزاری اثربخش برای مدیریت سیستم های خود استفاده نمی نمایند و بجای آن سیستم خود را به گونه ای طرحریزی می کنند تا رویکرد فرآیندی در تمامی سطوح سازمان پیاده سازی گردد و از این طریق به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود نایل شوند. لیکن سازمان های ایرانی علی رغم اینکه به تمامی مدهای مدیریتی مانند ISO 9001 و TQM دست یافته اند ولی از آنجا که پا را فراتر از این مدها نگذاشته و به لایه های ظاهری آنها و دریافت گواهینامه بسنده کرده اند همچنان رویه سنتی مدیریتی خود را حقظ کرده و بر آن پافشاری می نمایند.

با این حال و به خاطر احترام به پرسشی که مطرح فرمودید مختصرا عرض می کنم بهترین روش که در عمل هم پاسخ داده است آن است که از خود کارکنان بخواهید شرح وظایف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه خود را مرقوم نمایند و بعد مدیر هر قسمت آن را تکیمل نماید. شما هم می توانید شرایط احراز هر شغل از جمله میزان تحصیلات، مهارت، تجربه و آموزش های مورد نیاز را به آن بیفزایید. یادآوری اینکه از آوردن عبارت مجعول! "انجام سایر امور محوله مرتبط" که در انتهای شرح شغل های گوناگون در طرح های طبقه بندی مشاغل بعنوان یک ابزار مدیریتی از آن یاد می شود فراموش نفرمایید تا هم دهان کارگر و هم دهان اداره کار بسته شود.

از شوخی گذشته باز هم تاکید می کنم به جای مستندسازی شرح وظایف تلاش کنید تا سازمان به سوی مستندسازی فرآیندها گام بردارد. مدیر گرمی، شما می توانید سایر پرسش و پاسخ های مشاور مدیریت را اینجا ملاحظه فرمایید.

با سلام و احترام

جعبه خواب

مدیریت محترم، آیا تا کنون راجع به جعبه های خواب که در نقاط مختلف شهر پاریس نصب شده و از آنها استفاده می گردد چیزی شنیده اید؟  ابعاد این جعبه های خواب 2 x 1.40 x 2.30 متر مکعب است. این جعبه ها برای یک خواب ارزان در مواقع اضطراری و برای کسانی که نیاز دارند (پولدار و فقیر) ساخته شده است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست وقت خود را برای یافتن یک هتل بیهوده تلف کنید. این جعبه های خواب بیشتر در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و مراکز عمومی شهرها نصب می شوند. در مناطق گرمسیر حتی این جعبه های خواب می توانند در محیط های باز نیز مانند حاشیه خیابان های اصلی نیز نصب شوند. ادامه این ایده در اینجا آمده است.